Ik heb in huis 2 play1 boxen en een beam. De play1 boxen staan in de keuken en de beam in de woonkamer. In de basis maken ze allemaal via de wifi rechtstreeks verbinding met de asus router. Echter heb ik meerdere Devolo wifi next 2 versterkers hangen in huis. Deze om een goede dekking te krijgen op de eerste en tweede verdieping. Nu lees ik dat Sonos een dergelijk systeem niet ondersteund omdat het niet stabiel is? Op de eerste verdieping staat een gamepc waar GTA5 online op gespeeld wordt tegelijk met Fortnite op de PS4 die op zolder staat. Beide via een devolo WiFi 2 adapter. Dus ja, de snelheid van de WiFi via de adapters zit wel goed. Nu kan ik vrijwel altijd muziek afspelen op de Sonos play 1 en de beam via de Spotify app. De beam is altijd zichtbaar in de Sonos app echter zijn de 2 play 1 boxen vrijwel nooit zichtbaar in de app. Terwijl we deze wel muziek kunnen laten spelen via de spotify app. Ik heb echter de Sonos app nodig als ik de beam en de play 1 tegelijk wil laten afspelen. Koppelen kan niet in de spotify app. Dit kan nu dus niet omdat de play 1 niet zichtbaar is in de app. Hoe kan het dat deze niet zichtbaar zijn in de app? Moet ik ergens iets aanpassen in de devolo’s?
Ik had Devolo-versterkers en het werkte altijd feilloos (totdat ik een ander ZIGGO-pakket nam met andere versterkers, maar inmiddels na weken puzzelen, veel frustratie en draadjes lezen hier gefikst). Play:1 in combinatie met Devolo was bij mij geen issue, maar heb een Five in router via kabel en daarmee eigen netwerk. Je vraag is van een maand geleden. Heb je al een oplossing gevonden?
Nee, nog steeds drama. Heb inmiddels maar 2 wifi netwerken. Eentje van mijn eigen asus router. Daar zitten nu de sonos speakers op aangesloten.En een aantal andere apparaten die beneden staan. Bijvoorbeeld de tv, thermostaat en printer etc.
En een Mesh netwerk van de devolo's. Deze heb ik nu op de 1e en 2e verdieping met de overige apparaten van die verdieping. (geen sonos apparaten) Ik kan op deze manier wel de sonos bedienen. Nu zijn zowel beide play 1 zichtbaar als de beam. Ook al ik boven op het netwerk van de devolo's zit. Snap dus nog steeds niet waarom het niet werkt als ik de router in hetzelfde wifi netwerk opneem.
Heb alles geprobeerd van vaste ip-adressen tot 80 keer de speakers opnieuw inregelen…
Als ik de router reset leken wel iedere keer de speakers bereikbaar. Maar iedere keer als je de sonos aan wilt zetten de router resetten is geen optie.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.