Skip to main content

Play:1 (Gen 1) met S2 zou volgens Sonos via wifi en zonder netwerkkabel  moeten kunnen werken. Heb dit geprobeerd en met helpdesk Sonos na 1 uur  en 1 kwartier de moed opgegeven. 

Hoe nu.....? 

Je vraag geeft weinig handvatten om je te antwoorden. Kun je uitleggen wat je al geprobeerd hebt en hoe je wifi-netwerk is opgebouwd? Staat wifi aan op je Play:?

Van de Play:1 bestaat overigens maar 1 generatie.

En ja die moet gewoon in S2 en overwint kunnen werken.

Craytek wifi router waar camerasysteem met WiFi perfect werkt. 

Met geupdatet app, met play1 naast de wifi router.…

App kan play 1 niet vinden.…

Ook andere play 1 geprobeerd. Wordt niet gevonden door Sonos. 

Beiden hebben vinkje achter wifi

Bekabeld werkt het wel, maar dat is dus niet de bedoeling

En oja, de nieuwe versie heet play one en niet Play:1......

Misschien niet erg belangrijk, maar een "play one” bestaat niet. Je hebt de One (in twee generaties) en de One SL.

In mijn app heb ik een vinkje bij "Wifi inschakelen” - ik heb geen keus "wifi". Heb je geprobeerd wat er gebeurt als je de speaker wat verder van de router vandaan zet? Ik ken de Craytek router niet. wat gebeurt er als je daarvan bijvoorbeeld de 5Ghz zou uitschakelen?

Ik heb de groots mogelijke moeite gehad om (na een nieuwe router) mijn producten blijvend te verbinden. De truc zat ‘m bij mij uiteindelijk in de router terugzetten naar alleen 2,4 GHz (en daarna een Five bekabelen met router, maar dat is weer een ander verhaal). Is de Play:1 ooit verbonden geweest en nu niet meer? Heb je een andere router? Zijn we producten die wél verbinden? Wat je aangeeft is te globaal om een zinnig antwoord te geven. 

1 play1 heeft draadloos gefunctioneerd en opeens niet meer. 

De ander altijd via utp. 

Nu beiden alleen nog via utp. 

Beiden hebben nu eigen IPadres. 

Vergeet voorgaande. 

Los van oude situatie, Sonos geeft aan dat wanneer je Wifi hebt, de play 1 eenvoudig zonder utp en via wifi kan werken.... 

Ik heb fantastisch goede wifi, maar S2 app ziet ze niet. 

Nog geen uitleg over je netwerk.

Reageer