Skip to main content

Ik wil dus mijn platenspeler aansluiten op de Era 100.

Nu zitten de tulp kabels vast aan mijn platenspeler, ik kan daar dus geen andere kabel in stoppen die een 3,5 Jack aan de andere kant heeft. 

Ik moet dus twee tulp kabels naar Jack krijgen, en dan zal het wel met die usb-c adapter sonos werken. Nu zie ik veel Jack naar tulp adapter, maar niet zo andersom.

Iemand hier ervaring mee? Werkt zo’n Jack naar tulp adapter ook andersom, of bestaan deze andersom? 

Of weet iemand nog iets anders? Het mooiste zou natuurlijk zijn om maar één adapter nodig te hebben, maar dit lijkt ook niet te bestaan.

Het gaat om een analoge verbinding, dus de richting maakt niet uit. Je hebt wel een female tulp nodig, zoals deze: https://www.amazon.nl/UGREEN-Smartphone-Versterker-Soundbar-Luidspreker/dp/B00B2HP1MW/ref=sr_1_3?adgrpid=138390879584&hvadid=593692728426&hvdev=c&hvlocphy=9064264&hvnetw=g&hvqmt=e&hvrand=3104387556689018838&hvtargid=kwd-682816113992&hydadcr=6344_2256931&keywords=tulp+naar+jack+female&qid=1686075637&sr=8-3

Als je de echte Sonos-adapter gaat gebruiken (weer leverbaar vanaf juni) gaat het omzetten van analoog (minijack in) naar digitaal (USB uit) ook goed.

Bedankt 106rallye,

ik had vandaag eindelijk alles binnen en het werkt perfect op deze manier. Blijft een gedoe met zoveel adapters, en je zou je kunnen afvragen wat het voordeel is van een usb c poort. Ik heb de combo adapter gekocht omdat ik die nog vinden bij expert en vond het het extra geld wel waard om het snel te hebben.

Wellicht niet van toepassing voor jou maar dan meer voor het algemeen delen van ervaringen. Ik heb een platenspeler met USB-B uitgang (bekend ook van printers). Deze is via een adapter USB-B > USB-C aangesloten op Era 100. Werkt ook.

Reageer