Beantwoord

optische line in (aux) mogelijkheid Era 300?

  • 29 May 2023
  • 11 reacties
  • 168 Bekeken

Ik wil een Era 300 speaker aanschaffen mits mijn tv audio via de optische kabel aangesloten kan worden op de Era 300 usb C aux aansluiting. Er bestaan spdif-usb C adapters (niet van Sonos dacht ik), dus vroeg ik me af of het mogelijk was? Ik prefereer uiteindelijk 2 Era 300’s en een sub boven een Arc en een sub. 

 

icon

Beste antwoord door Jeroen V 29 May 2023, 14:39

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

11 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik zou er niet aan beginnen. Gekunstelde opstelling die niet ondersteund wordt. 
Stel dat 1 era nog wel direct zou werken, dan moet het geluid voor de 2e era via een gegroepeerde kamer benaderd worden. Hier komt mogelijk een vertraging in geluid om de hoek kijken bij tv kijken.

Kortom, het is vragen om ellende.

Dank voor je snelle reactie. Ik was er al bang voor. De beste oplossing zou dus de Arc kunnen zijn en die via HDMI arc aansluiten. Ik wil er dan de sub bij en dan maar hopen dat 't me bevalt. Als de portemonnee het ter zijner tijd toelaat kan ik altijd nog uitbreiden. Thnx

Reputatie 4
Badge +3

Dank voor je snelle reactie. Ik was er al bang voor. De beste oplossing zou dus de Arc kunnen zijn en die via HDMI arc aansluiten. Ik wil er dan de sub bij en dan maar hopen dat 't me bevalt. Als de portemonnee het ter zijner tijd toelaat kan ik altijd nog uitbreiden. Thnx

Als je via de Sonos-site koopt, heb je 100 dagen de tijd om het te proberen. Binnen die termijn kun je het retourneren, als het niet bevalt.

Reputatie 5
Badge +3

Ik denk niet dat het gaat lukken, je zou even contact op kunnen nemen met Sonos om dit na te vragen. 

Reputatie 4
Badge +1

Zoals hierboven besproken inderdaad zal dit zeer zeer lastig worden.

Nadeel is dat je niet weet hoeveel ‘verwerkingstijd’ de omvormer nodig heeft om het signaal over te zetten.

Je gaat ben ik bang sowieso tegen het probleem aanlopen dat je audio vertraging krijgt (buffertijd van Sonos minimaal .75 seconden)

 

Reputatie 4
Badge +3

Ik denk niet dat het gaat lukken, je zou even contact op kunnen nemen met Sonos om dit na te vragen. 

Wat gaat niet lukken?

Reputatie 7

Ik neem aan dat dit een antwoord is op topic starter.

Ik denk niet dat het gaat lukken, je zou even contact op kunnen nemen met Sonos om dit na te vragen. 

Goed idee

 

Ik neem aan dat dit een antwoord is op topic starter.

Zo zie ik 't ook.

Zoals hierboven besproken inderdaad zal dit zeer zeer lastig worden.

Nadeel is dat je niet weet hoeveel ‘verwerkingstijd’ de omvormer nodig heeft om het signaal over te zetten.

Je gaat ben ik bang sowieso tegen het probleem aanlopen dat je audio vertraging krijgt (buffertijd van Sonos minimaal .75 seconden)

 

Goed punt

Bedankt allen. Voor de zekerheid navragen bij Sonos en die100 dagen op zicht is ook aantrekkelijk