Skip to main content

nieuwe update

  • 16 May 2024
  • 18 reacties
  • 151 Bekeken

 Nieuwe update maar totaal niet wat ik van dit systeem had verwacht, slechtste  update in jaren. Het werkt niet goed en is bovendien onoverzichtelijk. Ook mis ik de timerfunctie wat ik jaren in gebruik heb, en ik lees dat mijn bestanden op de NAS ook niet meer worden ondersteund. Ik kan ook geen podcast vanuit Spotify via Sonos meer afspelen. Wat een drama systeem 

Graag zsm weer terug naar de vorige versie, die werkte prima.

Arrogantie ten top van sonos om dit zo in te voeren. Heb er spijt van dat ik ooit met dit systeem ben begonnen. 

18 Reacties

Reputatie 1

Helemaal eens!!

Ik adviseer iedereen om GEEN Sonos te kopen!!

Wat een bagger is de nieuwe app, de oude was niet perfect maar werkte over het algemeen wel, de nieuwe werkt niet, is extreem traag en 100% instabiel 

Echt heel heel slecht, als je Sonos hebt zet automatisch update uit, er is geen weg terug

Reputatie 6
Badge +3

100% instabiel? De app werkt hier een stuk sneller en ziet er ook nog eens mooier uit. Ik adviseer iedereen om wel Sonos te kopen!

Reputatie 4
Badge +3

De nieuwe app zit zodanig vol met fouten dat updaten af te raden is. Niet alleen heeft Sonos sommige functionaliteiten uit de app verwijderd, maar ook zijn de nieuwe opties onbetrouwbaar gebleken. Het is een ramp. Zodanig, dat Sonos zelf al heeft openbaar gemaakt wat zal worden verbeterd.

Leuke communicatie site. Ik vraag me alleen af waar je een klacht kunt indienen bij Sonos, helpdesk is ook al weken onbereikbaar of je moet uren aan de lijn hangen. 
Door massaal te reageren gaat er misschien bij de heren van Sonos wat veranderen 

De laatste update gooide mijn oudere boxen eruit. Dit is oplichterij. Bieden nieuwe aan, terwijl ik heel tevreden was met de oude. Zinloos.

Was ik maar nooit aan Sonos begonnen. 

Reputatie 4
Badge +3

De laatste update gooide mijn oudere boxen eruit.

Wat bedoel je precies? Misschien kan je probleem worden opgelost, maar dan moet je wel duidelijk uitleggen welke stappen je al hebt gezet en wat er toen gebeurde.

Er was een nieuwe update van de app, controller.

Ik heb 3 ouder sonos5 boxen. Die werken niet met de geüpdatet app. Zijn waardeloos geworden.

De oude app werkt wel met de oude boxen, maar niet met de nieuwe boxen.

Waardeloos.

Contact gehad met Sonos service, die het probleem kennen, excuses aanbieden, en zeggen dat ik nieuwe kan kopen. Een belediging!!

Wordt aan gewerkt zei de juffrouw.

Verder niets.

Nogmaals: pure anti- reclame. Arrogantie van een leverancier ten top.

Reputatie 7

In 2020 heeft Sonos de speakers opgedeeld in S1 (witte app)  en speakers die ook S2 (bruine, nu zwarte app) aankonden. Daar waren goede redenen voor: de oude speakers hadden te weinig geheugen voor nieuwe functies. De sindsdien geïntroduceerde speakers doen alleen S2. Deze thread gaat over de laatste versies van de S2 app (de zwarte dus), niet over S1.

Het lijkt erop dat jij al je speakers op S1 had en dat je recent het deel van je speakers dat ook S2 kan per ongeluk hebt geüpgraded naar S2? En daarom werken ze niet meer samen?

De meeste speakers kunnen worden gedowngraded naar S1 (de One SL’s bijvoorbeeld niet). Hoe dat moet staat hier: https://support.sonos.com/nl-nl/article/downgrade-a-sonos-product-to-s1

 

 

Wat een gedoe ( zeg ik het heel netjes)

Door geklooi ( zeg ik het weer netjes) door SONOS Inc.

Verschrikkelijk klantonvriendelijk. 

Reputatie 7

Ok. Dus je gaat verder geen gegevens geven waarmee je mogelijk geholpen gaat worden?

Wat kan ik verder nog voor info geven?

Mijn oude boxen werken niet met de nieuwe app. Zijn er door Sonos upgrade uitgegooid, nutteloos gemaakt. Ik was tevreden, nu ben ik boxen kwijt, door Sonos.

Sonos kan ze er blijkbaar wel uitgooien, maar niet meer laten functioneren. Dat is verdacht.

 

Nu moet ik downgrading uitvoeren na ingreep van Sonos.

Ik hoop dat het gaat lukken. Sonos moet dat on line doen, niet alleen afpakken, maar ook teruggeven.

Reputatie 6
Badge +3

Je zou @106rallye iets meer kunnen vertellen over welke producten je hebt en hoe je netwerk eruit ziet. Er zijn hier een paar liefhebbers die je vast goed opweg kunnen helpen om weer te kunnen genieten van je speakers. 

Boxen werken niet en boxen kwijt is geen duidelijke omschrijving van je probleem.

Reputatie 7

Ik heb de link naar de downgrade al gegeven. Ik kan mij niet voorstellen dat Sonos zelf speakers upgradet -in mijn ervaring zijn daar verschillende goedkeuringen door de gebruiker voor nodig. Sonos lijkt S1 gebruikers wel vaak de mogelijkheid voor te houden inde app - daar wordt wel over geklaagd. Dat Sonos de mogelijkheid zou krijgen om speakers op afstand te downgraden moet je ook niet willen.

Ik heb 3 sonos5 boxen, oud model.

Ik heb 2 nieuwe Sonos5, en 2 SonosIkea boxen.

 

Na de update van de controler werk ik slechts met de 3 oude, en de niet geupdate controler.

 

De geupdate controler meldt foutcode 1p, er zijn boxen die niet modern genoeg zijn. Die controler doet het niet.

 

Met mijn hele investering in Sonos werken er slechts 3 van de 7 boxen.

Had ik maar nooit geüpdatet, wat was ik tevreden.

 

Reputatie 7
Badge +3

En wat wanneer je alles onderbrengt bij de S1 app?

https://support.sonos.com/nl-nl/article/downgrade-a-sonos-product-to-s1#

Dan moet ik de door Sonos geupgrade box downgraden.

Dat lijkt mij nogal wat, en heb gezonde tegenzin.

Reputatie 7
Badge +3

Dan moet je nog een paar maanden geduld hebben.
Mensen die weer teruggegaan zijn naar S1 zijn weer erg tevreden.

 

Dat er aan gewerkt wordt door Sonos, om het door hemzelf gecreëerde probleem op te lossen is zeer terecht. Jammer, schande, dat het zo lang duurt.

Bedankt.

Reageer