Vraag

Netwerk issues

  • 2 April 2023
  • 6 reacties
  • 78 Bekeken

Sonos blijft iedere keer zoeken naar een netwerk zelfs na een reset van alles Sonos apparaten en modem. Na de reset werkt alles weer voor korte duur. Een dag later ligt alles er weer uit. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?


6 Reacties

Reputatie 7

Tja. Wat heb je voor netwerk dan (merk router, provider, mesh of niet, access points aanwezig) en hoe zijn je Sonos devices (welke?) aangesloten?

Internet is van Ziggo met TP link access point waarmee Sonos draadloos is verbonden. Uiteindelijk heb ik alle Sonos One (4 st.) teruggezet naar fabrieksinstellingen en opnieuw verbonden. Zoals het er nu uitziet lijkt het te werken. Toch raar dat het van de ene op het andere moment niet meer werkt.

Reputatie 7

Je zou eens kunnen proberen vaste ip-adressen toe te wijzen aan je Sonos devices.

Oh ja … dat zou ik zeker eens kunnen proberen. Nog niet aan gedacht.

Dank je wel

Reputatie 7

Ter toelichting: sommige routers lijken ervan in de war te raken als alle Sonos devices na een update tegelijk opnieuw opstarten. De toewijzing van ip-adressen gaat dan fout. Vaste ip-adressen toewijzen voorkomt dit.

Reputatie 4
Badge +1

Hi @HollandDrive 

 

Wat we ook vaak zien bij Tp-link is dat het inderdaad verkocht wordt als access points maar bij installatie standaard als router geïnstalleerd wordt.

Zou je kunnen kijken in de Deco app of de bewerkingsmodus daadwerkelijk in AP modus staat?

Reageer