Beantwoord

More than 32 speakers, how to split the house

  • 12 March 2023
  • 5 reacties
  • 106 Bekeken

Hi. Believe it or not, i have hit the max of speakers for my house.

with 3TV setups with Arc, Sub, 2 rear One SL: 11 (one has no sub)

a music room setup with one, five, port: 3

7 rooms with a sonos one: 7

study with a pair of Five: 2

2 sonos moves for kitchen and outside: 2

swimming pool, poolhouse and jacuzzi each an amp with outdoor speakers: 3

Port in living room for record player : 1

masterbedroom audio: beam, sub, 2 rear: 4

This totals to 33, one too many.

my question: what is the best strategy for splitting; would i just take one if the tv setups out, and just operate that with the tv remote/apple remote?

and what would be the easiest way to get this done, how do i get these devices out, and add them to a separated setup. Any advice highly appreciated

 

 

icon

Beste antwoord door 106rallye 13 March 2023, 09:09

Bekijk origineel

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik zou verhuizen naar een kleiner huis in Engeland. 😉

 

Reputatie 7

Je zou een aantal speakers kunnen resetten en als een paart systeem een separate "household” kunnen laten vormen. Aan de andere kant lees ik ook dat iets meer devices mogelijk geen probleem hoeft te zijn: https://en.community.sonos.com/advanced-setups-229000/max-speakers-allowed-6861292 Daar gaat het wel over 30 speakers overigens. Geeft je systeem nu een foutmelding; gaat er iets mis?

Je kunt meerdere "households”met hetzelfde account aan maken, kijk ook eens bij de link die hier genoemd is: 

 

Dank voor je reactie.

 

ja het gaat echt mis precies bij de 33e, er valt een speaker uit. Dus ik begrijp dat ik de speakers van een tvsetup dan moet resetten, en apart moet opzetten. Ze kunnen dan niet meer multiroom bediend worden met de rest, maar werken gewoon wel lekker met de appleTV samen enz. Dus als ik het systeem van mijn zoon helemaal apart zou brengen, en die als apart household maak, dan kan hij zelf gewoon met sonosapp op zijn telefoon sonossen op zijn kamer, maar kan hij niet meer sonos bedienen in rest van huis zonder eerst uit te loggen en weer in te loggen

Reputatie 7

Klopt. Dat kan zelfs op hetzelfde Sonos account, dus dan hoef je alleen de app te resetten. Mooiste is om je zoon dan ook een eigen wifi te geven en daar de Sonos op aan te sluiten, dat voorkomt verwarring bij de andere huisgenoten.

Eigen wifi voor hem is niet praktisch omdat als je op apart wifi zit je de apple tv’s in huis niet meer ziet met je telefoon, en aangezien het huis een mesh netwerk van unifi heeft zou ik dan door het hele huis een apart wifi hebben voor hem, en dus potentieel ook voor de volgende enz. Hue zou je dan nog kunnen bedienen met remote bediening, want die zijn dan lokaal niet meer te vinden. Hmm toch wel een idee missch. Iedereen zn eigen ssid, met 6 mensen, alleen als je dan in rest van huis sonos wil bedienen gaat dat niet

Reageer