Beantwoord

Kan ik Sonos Play1 pair connecten met een imac. Via airplay, Apple TV, Sonos boost of ethernetkabel

  • 10 November 2023
  • 3 reacties
  • 64 Bekeken

Is er een mogelijkheid om een pair Sonos Play te connecten met een moderne iMac met AirPlay2? Via Airplay ziet de iMac de Sonos Playbase wel in de woonkamer maar niet de Sonos Play luidsprekers. Alles zit het dezelfde wifinetwerk. Ik heb eventueel nog een Sonosboost of Apple TV over voor een koppeling.

icon

Beste antwoord door Erooij 10 November 2023, 11:48

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Play 1 heeft volgens mij geen AirPlay. Dat kwam pas bij de latere speakers. Ook de Apple TV zoudeze speakers via AirPlay moeten benaderen, hetgeen dus niet kan. 
 

Bedankt Erooij. Heb ik nog één mogelijkheid: wanneer ik een recentere versie koop Sonos One bijvoorbeeld. En deze koppel met de 2 Play 1 boxen, kan ik dan de One benaderen met Airplay en zal deze de input dan delen met de oudere play 1 versies? Of is dit krom gedacht.

Reputatie 7
Badge +3

Dat kan je uittesten met de playbase. De play 1’s moeten dan in een aparte kamer (zoals Sonos dat noemt) moeten staan. Door de kamers te groeperen zou je de play 1’s ook moeten horen. Of het beeld van de Mac en geluid synchroon zal lopen durf ik niet te zeggen, er zou een kleine vertraging kunnen optreden.