Van Ziggo heb ik een nieuw modem gekregen type cbn CH7465CE. De sonos speakers weigeren helaas een koppeling te maken met het nieuwe netwerk. Op het moment dat het wachtwoord is ingegeven en voor verbinden is gekozen verschijnt de melding: Er deed zich een probleem voor bij het verbinden van je Play:5 met ** (de netwerknaam wordt niet getoond). Omdat Sonos bij ‘meer informatie’ aangeeft dat Sonos niet kan koppelen als er een 2,4 en een 5 Ghz band is met dezelfde naam, heb ik de 5 Ghz band uitgeschakeld. Tevens heb ik op aanraden van Sonos de beveiliging gezet op WPA2-PSK en de wifi-modus op 802.11b/g/n gemengd. Helaas zonder resultaat
In het modem kan ik de speakers met hun mac-adressen zien.
Het advies om het modem en de speakers te resetten door ze af te koppelen van de stroomvoorziening heeft ook niet tot het gewenste resultaat geleid.
In een topic met soortgelijk probleem (ook met het Ziggo modem) is als oplossing gegeven de oude netwerknaam en wachtwoord in te stellen op het modem. Dit is echter niet mogelijk omdat het modem een wachtwoord vereist van minimaal 10 karakters en mijn oude pw bestond uit 8 karakters.