Skip to main content
Beantwoord

geen vebinding Beam met samsung tv 7 series

  • 30 November 2022
  • 10 reacties
  • 151 Bekeken

Zie boven. De tv zelf heeft geen hdmi aansluiting,  maar een apparte unit waar via hdmi invoer van apparaten wordt geregeld.  Ik heb wel verbinding met Sonos radio en de muziekbestanden vN .ijn telefoon.  Ik dacht dat de Sonos verbinding kon maken via Bluetooth maar dat vind ik nergens. TV is ca. 5 jaar oud? Heb de verkeerde aankoop gedaan met Sonos?

Moet gewoon kunnen werken via HDMI arc. Je moet wel de Arc aansluiting gebruiken omdat de andere HDMI aansluitingen inkomende zijn en alleen de Arc kan een uitgaand signaal aan. 


Ik heb zelf een iets jongere Samsung met een zgn. One Connect box. Die box heeft de HDMI-aansluitingen, waaronder de HDMI-ARC die de Beam nodig heeft. Is dat bij jou niet zo?


Ja, maar als ik de Sonos daar op aansluit gebeurt er niets en de sonos app zegt dat er geen aansluiting is?

 


Wanneer zegt de app dat er geen aansluiting is? Ik ken deze foutmelding niet. Heb je op de tv ook aangegeven dat het geluid via de Sonos afgespeeld moet worden?


De tv vindt de Sonos helemaal niet. Kan dus ook niet aangeven daar voor te kiezen. De Sonos is alleen zichtbaar als invoer voor de tv en laat dan alleen lege mappen zien. De app geeft na een aantal keren proberen dat er een conflict is met andere hdmi aansluitingen. Ook wanneer de enige andere aansluiting kpn invoer is.


Laatste firmware op de tv? Andere HDMI kabel geprobeerd?

Lijkt een conflict met de HDMI Arc, je kunt proberen anynet uit te zetten op de Samsung. 


Anynet stond al uit.  Laatse firmware was al geladen. Update gedaan, geen wijziging. Nog steeds geen verbinding Moet op zoek gaan naar andere hdmi-kabel, of een nieuwe kopen. Jammer dat Sonos Beam geen bluetooth heeft.


Ehm. Anynet moet aan……. 


Dank je 106rallye, dat is de gouden tip. Nu werkt het eindelijk!


Voor toekomstige lezers: Anynet is Samsung-speak voor HDMI-CEC. Via dit protocol communiceren soundbar en TV met elkaar. Daarom moet Anynet aan.


Reageer