Skip to main content

Ik heb een boost gekocht, aangesloten met netwerkkabel op een Netgear Switch, die weer verbonden is met het glasvezelkastje. Het lukt maar niet om de boost te verbinden, soms vindt hij hem wel maar dan tijdens het verbinden komt de melding dat de verbinding verbroken is en dat ik opnieuw moet starten en stroom van de boost moet afhalen. Dat heb ik meerdere keren gedaan maar het werkt gewoon niet. De boost is overigens gemonteerd in de meterkast. Weet iemand waarom de boost niet verbonden kan worden?

Is die Netgear echt een switch of is dat ook een router ? En dat glasvezelkastje…..kan het zijn dat die ook routerfuncties heeft ?

Maw, heb je mogelijk 2 routers op elkaar staan ? Modem, router, switch, access point: het zijn 4 afzonderlijke functies die vaak in 1 apparaat gestopt worden en als je er daar dan meerdere van op elkaar aangesloten hebt, kan dat conflicten in je netwerk geven.

het is een Netgear Ethernet Smart Managed Plus Switch (GS108PEv3). maar ik heb de boost nu bedraad aangesloten op de TP-link wifi-router en nu is het me gelukt om de boost te installeren. Ik laat hem nu maar op die TP link zitten. Ik kijk het even aan hoe het werkt. Was ook steeds mijn Amp kwijt en heb die nu net weer opnieuw geïnstalleerd en ik ben benieuwd of het deze werkende Boost de Amp niet weer steeds uit mijn Sonos app verdwijnt en steeds opnieuw moet installeren. 

Dank voor je reactie en hulp!