Vraag

Automatische volume regeling

  • 24 January 2023
  • 7 reacties
  • 89 Bekeken

Goedendag Sinds enkele weken in bezit van Sonos gen2 en ben er uiterst tevreden over, na eerst 2 werken een JBL 500 geprobeerd te hebben. Ik heb echter wel een vraag over het volume niveau van diverse ingangen. Kijk ik tv dan zet ik deze op een bepaald niveau, maar wil ik naar Youtube dan is het uitgaand signaal harder dan van de tv zender en moet ik de volume weer omlaag zetten. Ook tussen de zenders zit een volumeniveau verschil in terwijl ik in het menu van de tv de avl( automatische volume regeling) functie heb aangezet. Wat ik bedoel is eigenlijk dat als ik de Sonos op volume  bv 5 zet dat dan ongeacht dat in de ingangsvolume bv 10 zou zijn, dat de Sonos mijn gekozen uitgangs volume niveau op 5 blijft. Dan hoef ik nooit het volume aan te passen als ik naar een andere zender switch.


7 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Heeft U geen afstandbediening bij de tv gekregen? Het volume kun je gewoon met de afstandsbediening regelen, en idd sommige filmpjes op YouTube zit er wel eens wat geluids verschil. 

Goedendag Ronald22,

natuurlijk heb ik een afstandsbediening bij de tv. Maar het gaat erom dat de ingangssignalen voor volume telkens anders is en daarom moet je als je naar een andere zender of via de tv streamt het geluid telkens veranderen. Op de tv zit de functie automatische volume regeling, die zorgt ervoor dat de volume niet plotseling harder of zacht gaat als je verandert van zender of reclame krijgt te zien. Maar deze functie wordt uitgeschakeld als je de Sonos gebruikt. En mijn vraag is eigenlijk of dit in de Sonos softwarematig aan te passen is?

Reputatie 7

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit soort verschillen niet merk bij mijn Beam. Kun je aangeven wat de app zegt welke geluidssoort je krijgt op het moment dat je verschillende volumes constateert?

Goedenavond 106rallye,

de geluidsoort die de app aangeeft is dolby multichannel PCM 5.1. Ook in instellingen van tv heb ik diverse instellingen geprobeerd maar dat maakt niets uit. Ik heb een oled LG 48” van 2020.

Reputatie 5
Badge +3

Je geeft aan ook volume verschil te hebben bij het schakelen tussen de tv zenders, is dat ook zo waneer de soundbar niet aangesloten is?

 

Reputatie 7

En hij geeft altijd DD5.1 aan, ook als het geluid zachter is?

@Ronald22 als de soundbar niet aanstaat dan is het volume bij elke zender hetzelfde maar dan staat de avl ingeschakeld 

@106rallye ook als de volume zachter is blijft de Sonos dolby digitale pcm 5.1 aangeven

Reageer