Skip to main content

Hoi,

Ik heb een ‘probleem’ beneden hebben wij een aantal speakers staan. 2x play 1, 1x play 5 en een 5.1 opstelling (Beam, dub, 2x play 1) 

het probleem betreft de tv opstelling.

Tot voor kort werkte alles perfect, via ARC uitgang werd automatisch de tv-kamer (zoals de opstelling hier heet…) geselecteerd en lekker kijken… Echter is de HDMI ARC uitgang kapot en nu moet ik handmatig op de Apple TV selecteren dat er afgespeeld moet worden via AirPlay op de tv-kamer. Dit gaat goed maarrrrrr hij pakt naast de tv-kamer ook direct 2 andere play-1 mee! En niet alle nee specifiek deze 2.
Om niet alle kinderenseries door het hele huis te horen moet je dan in de Sonos app deze 2 weer uit de ontstane groep halen.

HOE KAN DIT?! En belangrijker hoe los je dit op?! Iemand een idee???

Het is heel irritant….!

Inmiddels alles al opnieuw geïnstalleerd.

Instellingen uitgeplozen, van Sonos en Apple TV.

Community doorgespit maar vind niets (weet ook niet precies waar ik op moet zoeken)

(Her)kent iemand dit probleem? En kan iemand mij helpen?

meer info nodig?!

hoor het graag!!! Dank alvast groet Felix

Goed omschreven euvel en ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft. Heb je ook al gezocht naar eigenaardigheden van AirPlay? Lijkt wel een bug in de AirPlay omgeving icm Sonos. Zelf heb ik ervaren dat wanneer ik Apple TV via AirPlay naar mijn Sonos omgeving stream dat de kwaliteit en de controle flink (negatief) afwijkt van native Sonos via HDMI arc. 

Volgens mij doet Airplay geen surround, dus dat kwaliteitsverschil zou kunnen…… 

Het lijkt wel of de ATV een Sonos groep aanstuurt. Kan dat? Heb je zo’n groep ingesteld? Kan het Homekit zijn?

Een work around zou kunnen zijn om de optische aansluiting van de TV te gebruiken met het verloopstukje van Sonos. Dat kan weer zijn eigen problemen oproepen (staat de TV omzetting van HDMI naar optisch voor surround toe?) maar kan een oplossing zijn.

Dank voor de reacties.

Airplay werkt verder perfect ook surround. Geen vertragingen of andere hickups. Dus daar zit het probleem niet.

het lijkt idd of ie een groep aanstuurt, maar gekke is die specifieke groep bestaat niet…

daarnaast alle groepen die er in stonden verwijderd,  en dus alles opnieuw gekoppeld pfffff

mijn primaire reactie is dat het (idd) iets van een bug is ofzo. 
maar zo gek dat het voorheen wel prima werkte!

Ik denk dat het toch iets meer specifiek met AirPlay te maken heeft. 
de App zegt ook: gestart vanaf AirPlay.

jammer dat (nog) niemand een dergelijke ervaring

verder heeft..!