Beantwoord

aansluiten platenspeler + hifi speakers + subwoofer

  • 10 April 2024
  • 7 reacties
  • 56 Bekeken

Goedendag,

 

 

icon

Beste antwoord door 106rallye 10 April 2024, 18:05

Bekijk origineel

7 Reacties

Reputatie 7

Wat is je vraag?

Sorry, er ging iets niet helemaal goed.

 

Op dit moment hebben wij een Sonos BEAM en een aantal Sonos 1 speakers. Ik wil het systeem graag uitbreiden en heb de volgende wensen:

 

  1. Aansluiten platenspeler zonder voorversterker en het geluid afspelen via het Sonos systeem
  2. Aansluiten bedrade ‘normale’ hifi-speakers in de tuin en deze bedienen met de Sonos App.
  3. Eventueel toevoegen van een subwoofer (niet van Sonos)

Ik heb een versterker met eindtrap beschikbaar (Onkyo).

Welk Sonos apparaat zou dit kunnen realiseren?

 

Sonos AMP?

Het lijkt erop dat de AMP dit alle drie zou moeten kunnen. Op de AMP zit een SUB pre out, houdt dit in dat die alleen actieve subwoofers kan aansturen. Ik heb gister met Sonos gechat en de medewerker gaf aan dat er ook een passieve subwoofer kan worden aangesloten. Ik heb hier mn twijfels bij.

 

Sonos CONNECT AMP gen 2?

Kan deze hetzelfde als de AMP? Zo ja, wat is het verschil tussen deze 2 apparaten (naast de prijs)?

 

Sonos PORT?

Deze kan in ieder geval het signaal van de platenspeler/versterker afspelen via het Sonos systeem. Maar kan hij ook een signaal uitsturen via de externe versterker naar de hifi speakers in de tuin?

 

Bij voorbaat dank voor jullie hulp!

 

Met vriendelijke groet,

 

Sander

 

Hierboven nog een tekeningetje. De 2 tuinspeakers staan hier bedraad via de ‘externe’ versterker, maar die zullen dus waarschijnlijk op de AMP of CONNECT AMP komen als de PORT geen optie is.

Reputatie 7

De Amp moet het inderdaad kunnen doen. Over een passieve sub heb ik ook mijn twijfels. De Port heeft geen versterker, dus die zou je op de Onkyo aan kunnen sluiten. Harder en zachter zetten gaat dan iets minder mooi.

De Connect:amp is de voorganger van de Amp. Hij heeft veel minder power en als je er één van voor 2016 treft, kan hij niet op het nieuwere S2 besturingssysteem. Ook is er met de oudere devices (ik heb een Connect) sinds een poosje een software glitch op S2 waardoor de muziek soms stopt.

Hoi 106rallye,

 

Bedankt voor de info. Voor de duidelijkheid: de Port kan dus naast een signaal ontvangen (bijv. platenspeler naar Sonos) ook een signaal doorgeven (van de sonos app naar de externe versterker + speakers)?

 

Reputatie 7

Ja. Zie het plaatje:

 

Reageer