Aansluiten Go-Box.

  • 23 April 2023
  • 8 reacties
  • 110 Bekeken

Reputatie 1
Badge

We hebben een GO-BOX dat is een apparaat voor blinden die de ondertiteling van de TV uitspreekt.

Die aansluiting gaat van KPN kastje naar GO-BOX en dan naar TV

Als ik nu de Sonos Arc op de tv aansluit doet de soundbar het niet en komt het geluid via de TV.

Als ik nu de GO-BOX afsluit doet de soundbar het wel, maar dan heeft de blinde persoon geen gesproken ondertiteling.

de soundbar heeft 1 hdmi ingang waar de aansluiting van de TV inzit.

mij vraag hoe krijg ik de ondertiteling via de Sonos Arc soundbar? 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Reputatie 7

Spreekt het apparaat de ondertiteling uit of doet de TV dat en voegt de Go box dat toe aan het originele geluid? Hoe is de box aangesloten? Via HDMI? Optisch? Analoog? Hoe is de KPN-box aangesloten? Sluit je op de TV de Arc aan op de HDMI-ARC?

Reputatie 1
Badge

De Go-Box is via HDMI aangesloten op het kastje ( Aris HDMI ) wat bij de Experia box V 10 hoort .

De aansluiting gaat via het kastje naar de Go Box en dan via een HDMI kabel van het kastje naar de TV in de HDMI ARC ingang.

Het apparaat zend de ondertiteling naar de TV en die voegt het toe aan het originele geluid

Reputatie 7

Even gezocht. Het is deze dus: https://www.go-box.nl/

De volgorde van het signaal is dus Arris-Go box-TV- Arc? Dan lijkt het er op dat de GO box stoort op het HDMI signaal - de TV springt immers niet naar de Arc als de box is aangesloten.

Je zou het eens bij de makers van de GO box na kunnen vragen. Voor HDMI-storing is een CEC-killer tussen het storende apparaat (bij jou dan de GO box) en de TV soms een oplossing, zie bijvoorbeeld https://www.onlinekabelshop.nl/hdmi-cec-killer-versie-1-4

Reputatie 1
Badge

Dat zou een oplossing kunnen zijn ,die zou tussen de Go-Box en tv geplaatst moeten worden.

HDMI CEC killer - versie 1.4 (4K 30Hz) denk ik .

wil het graag proberen.

Reputatie 7

Je zou eerst eens navraag kunnen doen bij Go Box, maar zo’n CEC killer zijn de kosten niet.

Reputatie 1
Badge

Beste 106rally ik heb de HDMI CEC killer. Binnen de n het werkt uitstekend.

het probleem is opgelost.

heel hartelijk bedankt voor de tip.

met vriendelijke groet Rosk

Houd er rekening mee dat de go -Box waarschijnlijk geen 5.1 doorgeeft.

Reputatie 1
Badge

Kan ik nog niet ervaren heb alleen SoundBar ARC.

Maar nu gaat het uitstekend ,en het klinkt buiten verwachting.