Skip to main content

Ik wil mijn bestaande Bose 321 GSX met 2 boxen en subwoofer aansluiten op mijn Sonos. Kortom kan ik muziek van mij Bose 321 via Sonos ook op mijn andere boxen horen die ik via een Sonos Connect en Amp heb werken?

Kan ik dan ook muziek van bijv. Spotify via Sonos horen op de boxen die via de subwoofer op de bose 321 aangesloten zijn?

Kan dit? Zo ja, hoe doe ik dit en wat is er voor nodig?

Ik heb een Sonos Connect en daar lukt het niet mee. Heb ik daar een Sonos port voor nodig? 

Als het met de Sonos Connect niet lukt wordt het moeilijk. Kun je aangeven waarom het met de Connect niet lukt?

Deze Bose 3-2-1 (https://www.bose.nl/nl_nl/support/products/bose_home_theater_support/bose_2_speaker_home_theater_support/321gs_series1.html) heeft immers analoge in- en uitgangen die je voor de Connect kunt gebruiken:

De AUX aansluiten op de “out” van de Connect en de Audio Output op de “in” van de Connect, zou ik zeggen.

Ik heb inmiddels een port aan kunnen sluiten. Echter het lukt mij niet om muziek vanuit de Bose 321 op de andere boxen de krijgen en ook geen muziek vanuit de sonos app via de Bose 321 uit de daarop aangesloten boxen en subwoofer te krijgen.

Ik heb beide aangesloten, zie de foto’s: 

Ook als is de rca stekkers in de AUX aansluiting van de bose stop lukt het niet.

Door de RCA stekker in de port te steken in de line-in krijg ik de port wel in de app te zien bij lijningang. Dat krijg ik niet te zien als ik de rca stekker in de line-out stop.

Wat zie ik hier over het hoofd?

Als ik een Connect aansluit krijg ik hetzelfde resultaat. Dus geen resultaat.

Jouw Bose lijkt anders te zijn dan degeen waar ik een plaatje van heb gepost. De AUX aansluiten op de “line out” van de Connect en de Audio Output van de Bose op de “line in” van de Connect, blijft hetzelfde, al kan ik niet precies jee aansluiting zien omdat de plaatjes te klein zijn. Bovendien lijk je maar één setje kabels te gebruiken, waar ik er twee verwacht (wit en rood vanaf de output van de Bose naar de line in van de Port en wit en rood vanuit de line out van de Port naar de Aux van de Bose.

Wat doe je na aansluiting met de Sonos app? Kies je voor de bron “Lijningang” en speel je dan iets af op de Bose? En als je de Port iets laat afspelen kies ja dan voor Aux op de Bose?

Bedankt voor je reactie. Hieronder een goed leesbaar plaatje van de aansluitingen van de Bose set:

ik heb wit en rood in de CBL-sta aansluiting van de Bose naar de line in van de Port en wit en rood vanuit de line out van de Port naar de Aux van de Bose gestopt. Echter dan krijg ik nog geen geluid op de speakers van de bose. Ook niet vanuit de lijningang. Of ik bij de Bose kies voor Aux of CBL-sat maakt niet uit. Kortom ik weet het niet meer wat ik niet fout doe. Via de Connect lukt het ook niet.

Wie heeft nog een optie?

Als ik  de wit en rood in de CBL-sat aansluiting van de Bose naar de line out van de Port en wit en rood vanuit de line in van de Port naar de Aux van de Bose stop. Dan krijg ik nog een zacht geluid op de speakers van de bose in de woonkamer als ik de bose voor CBL-sat kies. Bij maximale geluidssterkte krijg ik dan een beetje standaard geluid eruit. Dan moet ik dus de andere boxen in de keuken zacht zetten anders staat daar de muziek wel erg hard.

Hoe kan ik dit voorkomen? Waarschijnlijk zie ik nu iets over het hoofd.

Ik gebruik nu niet de lijningang op de sonos S1 App.

Je Bose lijkt alleen maar ingangen te hebben: zie het rijtje van drie - Aux, CBL en TV. Steeds boven (rood en wit) de analoge ingangen en onder de coaxiale digitale (die je niet nodig hebt). Je kunt dus wel de uitgang van de Port op de Aux van de Bose aansluiten om geluid van de Port (Spotify of iets dergelijks) naar de Bose te krijgen, maar geluid de Bose uit naar de Sonos lijkt niet mogelijk. Voor geluid van de Port moet dan de Bose op Aux worden gezet.

In de Sonos app moet het volume van de lijnuitgang op “Vast”.

Reageer