Beantwoord

Sonos Roam in continue slaapstand

  • 25 February 2024
  • 10 reacties
  • 90 Bekeken

Hallo,

Sinds een tijdje zit de Sonos Roam in continue slaapstand. Bij opladen (direct met kabeltje) brandt oranje lampje, maar verder gebeurt er niets. Bij het opladen via standaard Sonos oplaadvoetje geen enkel lampje. Hoe krijg ik ‘m uit zijn slaapstand?

 

icon

Beste antwoord door Sara D 6 March 2024, 16:47

Bekijk origineel

10 Reacties

Badge

Lang het knopje aan de achterkant indrukken?

maar dat heeft u vast al gedaan. 

Badge

Anders zit er niks anders op dan een reset.

Zowel knopje ingedrukt houden als reset lukt niet: geen reactie na indrukken van het knopje, helaas. 

Nog meer opties mogelijk?

Badge

Knopje achterkant 15 seconden ingedrukt houden en dan via usb de lader inpluggen?

Anders zit er volgens mij niks anders op dan terug sturen. 

Thanks voor meedenken! ik heb me al wezenloos gedrukt op dat knopje en via usb lang lang opgeladen. Dan ga ik maar achterhalen hoe ik de roam kan terugsturen naar Sonos. 

Badge +1

Hallo @JoostZijder 

Als je al meerdere opladers hebt geprobeerd zonder resultaat en als de Roam niet reageert op een fabrieksreset of op een force reboot, dan raad ik je aan om contact op te nemen met onze Support. Als het product defect blijkt te zijn, kunnen mijn collega's advies geven over de volgende stappen. 
Ik hoop dit helpt.

Ik heb een soortgelijk probleem met Roam. Hij staat in slaapstand op de app en ik kan hem niet activeren. Wanneer ik echter op ‘play’ druk, speelt hij wel de laatst gekozen playlist af. Maar ik kan dus geen andere muziek kiezen of sluimer instellen. 
Al een reset gedaan, zonder resulaat.

Mijn overige Sonosproducten heb ik al jaren zonder ooit problemen te hebben gehad. Het verwondert me dat deze Roam zo snel gebreken vertoont.

Badge

@JoostZijder is uw probleem met de roam nog opgelost?

Nee…Nog steeds geen werkende Roam. Ik had gehoopt dat Sonos in actie zou komen naar aanleiding van mijn melding. Maar nee. 

Badge

Probeer dan dit eens,

Sluit een zware usb lader aan gewoon via de usb c aansluiting en zet hem dan op de draadloze lader. 
Dus twee laders tegelijk en druk dan op het aan uit knopje. 
 

Reageer