Beantwoord

Sonos Roam doet niks meer.

  • 7 January 2023
  • 15 reacties
  • 2148 Bekeken

Eind september hebben wij een Sonos roam gekocht. Helaas doet hij helemaal niks meer. Oplader geprobeerd op laptop/stekker/verschillende stopcontacten. Niks werkt meer. Wie heeft de oplossing?

icon

Beste antwoord door Dari W 27 June 2023, 14:08

Bekijk origineel

15 Reacties

Reputatie 7

Ik zou eens bellen met Sonos.

Heb je hem al gereset? Daarnaast ook opgeladen met een accu met voldoende wattage?

Ik heb hetzelfde probleem. Gekocht in augustus en sinds gisteren doet hij niets meer. Is het bij jou ondertussen opgelost?

 Vanochtend pak ik mij  sonos roam sl, die ik amper gebruik, netjes opgeborgen heb in een case, en doet niets meer. Hij is nog geen jaar oud, misschien hooguit 10 keer gebruikt. Geen lampje, geen reset, niets. Heb origineel lader en kabel 

Reputatie 7

Heb je geprobeerd hem te laden? Je zou hem daarna op de lader kunnen laten staan - dat is beter dan afkoppelen waarna hij leegloopt.

Heb je gebeld met Sonos?

Mijn Sonos Raom tijdens afspelen opeens zo dood als een pier. Hing aan de lader en behuizing was warm.

 

Reputatie 7

Wat zei Sonos toen je hierover belde?

Wat zei Sonos toen je hierover belde?

Ik ben de volgende dag op internet gaan zoeken naar een oplossing. De enige oplossing zou kunnen zijn om de Roam te resetten. De betreffende knopjes tig keren ingedrukt, al dan niet aan de stekker. Opeens ging het rode "laden”lampje aan en een paar uur later was ineens het witte lampje aan en werkte alles weer normaal. Dat kan niet door de reset komen, want alle instellingen en favorieten zijn er nog.

Dan kan ik na het weekend naar Sonos bellen, echter de storing is er niet meer …

 

Reputatie 7

Voor de volgende keer: maak meteen als hij weer aan gaat een diagnose. Dan kan Sonos misschien toch zeggen wat er mis was. Fijn dat hij het weer doet.

Reputatie 3
Badge +2

Hey @PukDan 

Het proces dat je in dit geval hebt uitgevoerd is een “force reboot”  en geen reset. Je hebt hem dus geforceerd opnieuw op laten starten. Dat is vaak de oplossing als de Roam gewoon vasthangt, het lijkt er ook op dat dit het probleem is dat je ervoer.

Dit kan wel eens voorkomen maar is an sich niet een groot probleem.

Goed om te horen dat het is opgelost!

Hey @PukDan 

Het proces dat je in dit geval hebt uitgevoerd is een “force reboot”  en geen reset. Je hebt hem dus geforceerd opnieuw op laten starten. Dat is vaak de oplossing als de Roam gewoon vasthangt, het lijkt er ook op dat dit het probleem is dat je ervoer.

Dit kan wel eens voorkomen maar is an sich niet een groot probleem.

Goed om te horen dat het is opgelost!

Hallo Dari,

Enig idee waarom mijn Sonos zo warm werd (Lader aangesloten en bluetooth muziek afspelen) en uitviel?

 

Reputatie 3
Badge +2

@PukDan 

Met de huidige informatie niet, mocht dit vaker terugkomen bel dan toch eventjes naar onze support en maak een diagnose (in de app navigeren naar instellingen > ondersteuning > diagnose verzenden) op het moment dat het gebeurd. Dan kunnen wij uitlezen wat voor temperaturen er zijn en hoe dit invloed heeft op de batterij/ werking van de Roam. Let er wel op dat de bij het verzenden van de diagnose de Roam een netwerkverbinding moet hebben en geen bluetooth verbinding. Anders krijgen wij er geen data uit.

@PukDan

Met de huidige informatie niet, mocht dit vaker terugkomen bel dan toch eventjes naar onze support en maak een diagnose (in de app navigeren naar instellingen > ondersteuning > diagnose verzenden) op het moment dat het gebeurd. Dan kunnen wij uitlezen wat voor temperaturen er zijn en hoe dit invloed heeft op de batterij/ werking van de Roam. Let er wel op dat de bij het verzenden van de diagnose de Roam een netwerkverbinding moet hebben en geen bluetooth verbinding. Anders krijgen wij er geen data uit.

Bij deze storing is er niets uit te lezen omdat het apparaat "dood” is … In de app was hij er niet.

Hoi, een van mijn 2 Roams werkte opeens ook niet meer, alles geprobeerd, uiteindelijk op het Engelse forum onderstaande reset gevonden die wel werkte (dus niet met de play/pauze knop etc):

Please try disconnecting any chargers and press and hold the power button for 12 seconds. This should force reboot your Roam, and you should be able to power it on again by holding the power button for another 2 seconds.

Reputatie 4
Badge +1

Hallo allen.

 

Wat ik graag wil adviseren is om de Roam op te laten met een minimaal 10 watt usb-c oplader.

Het wil wel een zo zijn als er gebruikt wordt gemaakt van een (wireless) Qi-charger dat de Roam niet wakker wordt na een lange tijd uit te zijn geweest.

De 10W lader geeft net wat meer power om de Roam wakker te maken.

 

Mocht dit niet werken dan horen wij dat zeer graag om verder te kijken wat we eventueel kunnen betekenen. 
Contact

Reageer