Beantwoord

Move 2 verbinden met soundbar

  • 31 December 2023
  • 4 reacties
  • 106 Bekeken

Hallo,

ik ben nieuw in de wereld van Sonos. Ik heb net een Move 2 aangeschaft om mijn speaker overal in huis te kunnen meenemen.

ik wil mijn systeem graag  uitbreiden met een soundbar om ook het home cinema effect te ervaren.

kan ik hiervoor de arc koppelen met mijn move 2 voor een surround effect ?

icon

Beste antwoord door 106rallye 31 December 2023, 11:47

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Voor surround effect heb je 2 dezelfde speakers nodig, de goedkoopste oplossing zou dan 2 x een one sl zijn.

Je plaatst de speakers dan links en rechts achter je luister positie. 

Reputatie 7

Paar kleine toevoegingen:

  • de draagbare speakers van Sonos (Roam en Move) kunnen niet als surrounds worden gebruikt.
  • de One SL’s zijn nu nog te krijgen, maar lijken eruit te gaan, je zou dan Era 100’s (duur) of IKEA Symfonisks kunnen gebruiken als surrounds (minder duur);
  • bovenstaande is geschreven met de gedachte dat je een Sonos soundbar zou kopen - Sonos speakers werken als surrounds alleen met andere Sonos speakers samen (IKEA Symfonisks zijn ook van Sonos).

Bedankt voor jullie reacties.

ik begrijp dat de move niet kan gebruikt worden als surround.

maar als je de soundbar, bv de arc aankoopt, kan de move dan ook gebruikt worden voor het tv geluid naast de arc?

 

 

Reputatie 7

Je kunt de Move “groeperen” met de Sonos soundbar, zie https://support.sonos.com/nl-nl/article/group-and-ungroup-rooms

Bij TV-geluid heb je dan wel 75ms vertraging op de Move, dus dit is dan vooral als je TV-geluid in de keuken of een andere kamer zou willen hebben. Muziek (niet van de TV) loopt wel synchroon.