Instabiel systeem / Sonos niet bereikbaar / Sonos Move valt uit het netwerk / Groeperen soms niet mogelijk

  • 4 January 2021
  • 2 reacties
  • 1319 Bekeken

Beste

Omdat ik de laatste tijd toch wat problemen ondervind met het SONOS systeem, vraag ik via deze weg support.

Wat achtergrond:

Voor juli 2020 had ik:

  • eetkamer: 1 playbar + 2 sonos one in surround systeem
  • keuken: 2 sonos one, stereopaar (en gegroepeerd met eetkamer)
  • badkamer: 1 sonos one

In juli 2020 heb ik 2 Sonos Move’s bijgekocht om ook draagbaar en buiten te gebruiken.

Om eerlijk te zijn, sinds die aankoop (weet niet of het daarmee te zien heeft) toch heel wat problemen:

  • een van de sonos move’s valt  (altijd) weg uit de app. Of hij staat nog in de app en hij laat geen geluid meer door. Soms toont de app: Systeem niet geconfigureerd. Heb de sonos moves al wschlk 50 keer opnieuw gereset (want enige oplossing om ze in het systeem terug te krijgen). Heb ze al dichter bij de router gezet, verder ervanaf, … niets helpt.
    Als er geen geluid doorkomt dan gebeurt het dat je wel nog het geluid aan / uit kan doen van de andere of geluid bijregelen, maar je krijgt er met geen stok de muziek door.
    Routers herstart, alles uit het wifi netwerk gehaald en opnieuw erin gestoken, …
    In kort ik kan er geen patroon op kleven wat het probleem is. Iedere keer iets anders.
  • Recent lukt het ook niet meer om producten te groeperen (eetkamer en keuken bv). Opnieuw hier soms wel, soms niet

Ik heb een diagnose laten lopen en het diagnose nummer is: 1684393015

Hopelijk kun jullie me verder helpen.

---

Tom Roels


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Binnen dit forum kan niemand je diagnose uitlezen. Je zult hiervoor contact moeten opnemen met Sonos zelf. Dit betreft een gebruikersforum. 
Je schrijft “routers herstart”, hoe is je netwerk opgebouwd en werkt alles via WiFi of is bijvoorbeeld je playbar bekabeld aangesloten? 

Ondertussen idd onderstaand zeer duidelijk artiekel gevoden:

 

De playbar op wired gezet, sonos net opgezet op vast kanaal 6.

Alle toestellen behalve Moves staan nu op WM:0 (voorheen WM:1). Moves blijven door hun aard op WM:1 en zitten niet opo sonos net.

Hopelijk lost dit de problemen op.