Vraag hulp en praat over je Sonos Roam en Sonos Move
Meest recente
Hallo,Leuk een Roam gekocht voor de vakantie!….. Thuis via wifi geïnstalleerd. Dat gaat soepel. In de auto naar onze vakantie bestemming mogen de kinderen met hun telefoon een muziekje opzetten. Koppelen lukt met moeite, maar het gaat. Nu wil ik even een muziekje opzetten! Ik pak mijn telefoon maar krijg deze met geen mogelijkheid gekoppeld. Hoe kan dit nou!! Auto aan de kant en er eens goed voor gaan zitten. Lukt gewoon niet!!! Tot wanhoop gedreven na vele pogingen. Eerst ontkoppelen bij de ene telefoon dan zoeken bij andere telefoon. Maar koppelen lukt gewoon niet. Wat een ellende ding! Mijn koptelefoon van acht tientjes wissels probleemloos van de ene naar de andere telefoon via bluetooth! waarom doet deze speaker dat dan niet. Tot op heden met mijn overige drie Sonos speakers geen problemen gehad ,maar dit is echt verschrikkelijk. Wat doe ik fout?? Is er een maniertje of handigheidje dat ik over het hoofd zie? Hulp word erg gewaardeerd.Dank
Beste, ik heb sinds een tijdje een Sonos Roam. Geweldig toestel!Echter kan ik dit toestel automatisch laten uitschakelen na bijvoorbeeld een half uur geen activiteit?Hij staat meestal wel op de draadloze oplader maar ik vind niet dat hij constant moet ingeschakeld staan. Het zou mooi zijn moest hij zichzelf uitschakelen indien er een tijdje geen muziek gespeeld werd.Het gaat dus zeker niet om via een alarm hem in- of uit te schakelen.DankPaul
Echt... welke rommel?! Roam & Move volledig gereset en oooooh zo moeilijk om terug in te stellen.... krijg geen connectie meer 😡😤 Nog iemand zn ervaring? Wat te doen?
Kan ik ( bij niet gebruiken) de Roam gewoon op de (aangesloten) draadloze lader laten staan?
Goedemiddag, Mijn ouders hebben al jaren een sonos systeem, nog de oude amp aangesloten op torens en in de loop van de jaren zijn hier wat s1 speakers aan toegevoegd. Nu hen ik hun een roam cadeau gegeven en ik heb aardig wat topics gezien over s1 en s2 naast elkaar gebruiken. Helaas krijg ik alleen of s1 of s2 geïnstalleerd en kan ik ze niet naast elkaar gebruiken. Iemand die hier een antwoord op weet?
ik heb nog steeds het probleem dat ik binnenshuis de move niet kan gebruiken omdat hij steeds off line gaat hoe kan ik dit verhelpen vind dit erg vervelend voor zo een dure speaker
Als ik het goed begrijp kun je bij het afspelen van muziek op de roam via BT deze niet delen met de rest van de aangesloten wifi speakers?!
Het lijkt erop dat de move snel offline gaat hoewel hij in de oplader staat. Ik gebruik hem in combinatie met twee play:3 maar moet regelmatig even uit en aan zetten om de move weer online te krijgen. Waarom blijft hij niet gewoon zelf online?
Goedemorgen,Ik heb sinds kort een Sonos move in bezit maar ik loop tegen een probleem aan.Als ik muziek wil afspelen via mijn telefoon dan gaat het helemaal top maar als ik mijn iPad wil aansluiten op de Move via Bluetooth dan ziet hij hem niet. Ik kijk regelmatig films op de iPad en het zou fijn zijn als als ik dat met de Move kan afspelen.ik heb al gezocht hier maar een antwoord maar helaas niet kunnen vinden, hoop dat er mensen zijn die hier een oplossing voor hebben. mvg Sander
heb nu sinds een paar dagen 2 roams aangeschaft maar moet elke dag de stereoparen weer opnieuw instellen , er wordt geadverteerd dat deze als stereopaar te gebruiken en vindt het dit hoogst irritant voor deze prijs mag je toch een werkend product verwachten. is er een oplossing ??
Wij hebben sinds een week de sonos roam. Na eerst moeite te hebben gehad om contact te blijven houden, hebben we nu het volgende issue. Als we hem aan de oplader leggen (met de geleverde kabel, zonder stekker) laadt hij niet op. Hoe kunnen wij dit oplossen?
Ik heb de roam een paar weken en enkele malen gebruikt maar ineens geeft hij geen geluid meer. Ik kan hem wel selecteren, muziek op afspelen, met de knoppen bedienen maar geeft geen geluid meer. Enig idee wat ik kan doen of wat er aan de hand is?
Hey iedereen!Ik heb net een Sonos Roam aangeschaft en vroeg me af wat nu de best geschikte adapter was om deze op te laden. Op de site lees ik dat er een 10W adapter wordt aangeraden of meer. Nu vroeg ik me af, gaat dit ook met een 18W Apple adapter? Is dit aangeraden of is dit toch te veel?Zou niet graag hebben dat de batterij van de speaker al binnen de kortste keren stuk zou gaan. Alvast bedankt voor de reacties!
Hoi,Ik heb een Boost, 6 Play:1, 1 Sub, 1 Playbase en 1 Roam. Alles draait op WM: 0 op een Play:1 speaker na. Ik heb de Roam al verwijderd, omdat ik dacht dat deze de oorzaak was. Maar die ene speaker blijft op WM:1 staan. Meerendeel van de tijd komt hier ook geen geluid uit, af en toe wel. In de app is de speaker soms wel soms niet zichtbaar. De speaker vormt onderdeel van een stereo-paar. Ik heb al diverse keren de stroom ervan gehaald.Graag advies wat te doen.
Waarom zijn 2 Sonos Roam speakers via bluetooth niet als stereopaar te koppelen?Gr Hans
kun je ergens zien hoeveel batterij je move nog heeft?
Hello,vandaag de sonos move mogen ontvangen, meteen begonnen met de app te downloaden maar die vraagt naar de pincode aan de achterkant die er niet hangt 😔. Enig idee hoe ik dit oplos?
Klopt het dat de Roam speaker niet blijft spelen wanneer je er mee rondloopt, en hij op een andere wifi-AP connecteerd ? Ik heb een wifi netwerk, waarbij dat ik in de tuin verbinding kan maken met verschillende ap’s. waaronder eentje in de living, garage en tuinhuis. van zodra ik met de roam mij verplaats van bv de living naar de tuin achteraan zal de roam via wifi “roamen” naar de andere AP zij die van de garage of het tuinhuis. van zodra dit gebeurd stopt de roam met afspelen. als ik dan de roam even uit de “groep” met andere sonos speakers gooi, en opnieuw toevoeg begint hij terug te spelen. Moet de roam niet gewoon blijven spelen? ongeacht of hij wisselt van wifi-AP?
Hoi, ik heb sinds kort een Roam en gebruik deze regelmatig in huis als extra speaker in de woonkamer. Nu vroeg ik me af of het ok is om de Roam in de oplader te houden als deze volledig is opgeladen? Of is het beter voor de batterij om hem uit de lader te halen bij 100%? Ik wil uiteraard zo lang mogelijk genieten van de batterij wanneer ik hem buitenshuis gebruik :-)Weet iemand dit?
Is er een manier waarop ik tegelijkertijd muziek van spotify of youtube uit mijn telefoon en mijn sonos move kan krijgen?
Hoe moeilijk kan het zijn om een Bluetooth speaker te connecteren! We zijn op reis en heb de Roam meegenomen. Deze is gereset, maar kan deze nu niet meer koppelen met mijn smartphone! Ik krijg geen blauw ledje meer voor connectie, tot grote ergernis voor Sonos!!
Kan de Sonos Roam via bluetooth ook gebruikt worden buiten de Sonos-app om als je ergens bent waar geen WIFI is? Dus bv eerder gedownloade muziek van Spotify afspelen?
Beste,ik had problemen met mijn Sonos verbinding ivm met de kpn super wifi punten. De mesh functie stoorde het signaal. Op advies heb ik een Sonos Boost aangeschaft en dit lijkt een goede zet!Ik heb een Play 5, 3 x Play 1, Playbar, sympfonisk en een roam. Alle apparaten zijn gekoppeld met de boost (ik zie overal WM:0 staan) maar alleen bij de roam staat er WM:1. Heb gereset en opnieuw gekoppeld maar het lijkt dat hij niet de boost koppelt. Denk ik…Hij doet het wel maar ik vermoed dat dit niet klopt? Of kan dat niet anders omdat het een Roam is? Misschien maak ik een probleem van niks maar toch maar even vragen!Grt Ferry
Ik ben in het bezit van een Sony PS-LX310BT en zou deze middels bluetooth willen verbinden met een Sonos speaker. Nu wil ik in eerste instantie gaan voor de Sonos Roam en dan alleen gebruik maken van de bluetooth functionaliteit (na geïnstalleerd te hebben met wifi en sonos app).Nu lees ik dat de Sonos Roam automatisch overschakelt van wifi naar bluetooth als ik buitenshuis ben. Maar kan ik er ook voor kiezen om binnenshuis gebruik te maken van alleen de bluetooth en niet de wifi?, zodat ik hem kan koppelen met de platenspeler. En blijft deze connectie dan altijd zo in stand of moet ik de bluetooth-verbinding telkens opnieuw instellen op de Sonos Roam?
Wie heeft voor mij een betere handleiding dan overal al te vinden is? Ik kan namelijk nergens vinden hoe lang je de aan/uit knop moet indrukken eer je een bepaalde status bereikt. Dwz: aan voor WiFi; voor Bluetooth; voor slaapstand en geheel uit. En wat zijn de bijbehorende geluiden? Wat betekent een langzaam aan/uit gaand wit licht en wat voor blauw? Ben benieuwd wie me kan helpen. Voor de rest een fantastische speaker bij het koken….
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.