Als je een nieuwe router krijgt kun je ook de oude netwerknaam een wificode in de nieuwe router zetten. Negen van de tien keer merkt het systeem dan niet eens dat er iets veranderd is.
Je zegt “gaat hij steeds over op het netwerk van Sonos maar daar kan ik niet verbinden”. Wat bedoel je hiermee? Als je één speaker bedraad aansluit, wordt een (voor jouw onzichtbaar) Sonosnetwerk aangemaakt. Bij een nieuwe set up verbindt de speaker daar automatisch mee, en jij verbindt ermee via je router. Wat jij zegt is voor mij dus op beide punten onduidelijk.
Hi 106rallye,
De oude router is terug naar Ziggo en heb het wifi netwerk verwijderd.
Er staat sluit de Sonos one aan op je modem met een etherkabel, dat doe ik dan geeft die aan op je telefoon dat er geen verbinding gemaakt kan worden met het netwerk wat we in het verleden hadden dan vraagt ie wil je een vertrouwd netwerk toevoegen. Ja graag je kan niets kiezen qua netwerk dan doe je alles wat je moet doen en dan kiest die het Sonos netwerk en dan geeft die aan kan daar geen verbinding mee maken.
Het makkelijkste maar kan niet zou toch zijn in de app het netwerk selecteren je wachtwoord invoeren en klaar maar die optie is er niet.
Zo zo7 het eigenlijk wel moeten: https://support.sonos.com/nl-nl/article/connect-sonos-to-a-new-router-or-wi-fi-network
Maar goed. Als je eens probeert één van je Sonossen bedraad aan te sluiten en dan via de app de wifigegevens in te voeren?
Dank voor het helpen. Het is gisteren eindelijk gelukt na de zoveelste poging!