Skip to main content

Ik ben nog steeds blij met mijn Sonos systeem maar ik stoor me mateloos aan het constant wegvallen van internetradio (ongeacht provider). Ik was in de veronderstelling dat het aan de draadloze verbinding lag maar na het bekabeld aansluiten van de box op mijn werkkamer wordt het eigenlijk alleen maar erger.

Ik heb hier al jaren last van maar het lijkt erop dat het steeds vaker voorkomt en kan vaak niet meer dan een kwartier aaneengesloten luisteren.

Mijn internetverbinding is verder prima zowel bekabeld als WiFi verbinding en de Sonos apparaten zijn het enige probleem in mijn netwerk.

Hoe kan ik dit oplossen?

Als ik de apparaten in je profiel bekijk, gaan deze over naar Sonosnet als je er één bekabeld aansluit. Als de speaker in je werkkamer nu net degene is die altijd al ontvangstproblemen had, vergroot je dus het probleem.

Sonos apparaten “praten” veel met elkaar en stellen daarom hogere eisen aan de stabiliteit van jet netwerk. Beschrijf je netwerk eens. Staan de speakers ver van elkaar? Heb je het probleem ook bij Spotify of een andere radioprovider, bijvoorbeeld myTuner in plaats van TuneIN?

Reageer