Beantwoord

VRT Radiiostations - Opgelost

  • 10 November 2016
  • 119 reacties
  • 37372 Bekeken


Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk.

119 Reacties

Hi bjorngreet , mssch mailtje zenden naar sonos ...
Nee, hoor... Dat is het probleem niet. Mijn account is reeds 5 jaar aangemaakt. Iemand andere suggesties?

Same here... vanaf je/er een oplossing hebt/is -> let me know!
Alvast bedankt 🙂
Kan iemand in detail uitleggen hoe ik manueel een radiostation toevoeg met de app op iphone?
Dag Ruttie, je kan dat enkel doen met de pc of de Mac; het lukt niet met smartphone of tablet..
De gebruiksaanwijzing hiertoe vind je uitgebreid beschreven eerder in dit topic.
Dat kan je nt met de iphone ...je moet een computer gebruiken ....zie posts hiervoor ook
Ok,thx!
Badge
Hoe doe ik dat met mijn pc op vista, die per ongeluk geupdated is naar 6.4
en nu vele functies kwijt is?
Ik denk zelfde link als onder nr 69 hiervoor maar dan voor windows
Badge
Vraagje voor Sonos, is dit nu technisch zo moeilijk om dit zelf aan te bieden?
Kan dit niet in eigen beheer ?

Oja, wat ik ook een verbetering zou vinden is het geluid van YouTube doorsturen naar mijn Sonos boxen.
Bij mij is het vlekkeloos gelukt om Studio Brussel opnieuw af te spelen op Sonos.
Volg de stappen zoals uitgelegd hierboven en geef de URL in van de streaming.
Vraagje voor Sonos, is dit nu technisch zo moeilijk om dit zelf aan te bieden?
Kan dit niet in eigen beheer ?

Oja, wat ik ook een verbetering zou vinden is het geluid van YouTube doorsturen naar mijn Sonos boxen.


Dit kan toch met een app, ik denk dat die Sonos-tube heet?
Badge
Hoe noemt die app juist?
Vindt die niet terug in de Android store.
iemand een idee waar ik de knop 'beheren' op een Androïd-apparaat kan vinden? Procedure van Sonos is blijkbaar enkel geldig voor de Win- e iOS-apps??
thx!
Ik gebruik al jaren Sonos en tot onlangs waren de streams van VRT steeds beschikbaar. Blijkbaar hebben ze dit geschrapt in TuneIn, maar de workaround om manueel de streamlinks toe te voegen werkt perfect! Blijf trouw aan Sonos: beste aankoop om te genieten van muziek, zowel radio als iTunes op NAS (Synology). Hopelijk komt alles terug in orde bij de VRT 🙂
Badge
Gerte, het is al enkele keren gemeld in deze thread:

je kan enkel een radiostation manueel toevoegen (zonder gebruik te maken van TuneIn) via
* PC
* MAC

en niet via
* Android
* iOS

Voor Mac en PC kan je de Sonos controller downloaden en installeren. In dat programma heb je de mogelijkheid om via het menu een radiostation toe te voegen.

Dit radio station komt dan beschikbaar via 'TuneIn - My Radiostations'

groeten,
Swen
Badge
Ok, heb dus gezien dat die app Sonos tube er enkel is voor iOS.
Spijtig. En dan nog betalend.
Wel beetje jammer dat een third party dit kan verwezenlijken en Sonos niet. (Terwijl de producten in de hogere prijsklasse zitten).
Statements like ... unfortunately VRT radiostations are not available ... problem between TuneIn and broadcast organisation (MNM/Stubru) ... don't do credit to Sonos brand

Allowing TuneIn to hold Sonos customers hostage by not adding specific radio stations for legal, regional license or other commercial restrictions doesn't do credit to Sonos brand

Sonos shouldn't rely on single, exclusive commercial operator like TuneIn offering radio services catalog but ensure at least one, preferably multiple, , competing catalog provider are supported, added to product

However, based on different replies, statements found get impression Sonos has no plans addressing fundamental problem. :(

The ability to manually add streams , although welcome, is merely a workaround.
I'd dare to say a workaround in need of improvement including
- ability to add custom logo to stream (in addition to name)
- support for iOS and Android tablets via SonosApp

Why force customers to use PC/Mac , in 2016, really ?, sorry don´t get it:(:?
Reputatie 3
@ Wim L er is vast een reden waarom die SonosTube vraagt om te betalen. Sonos wilt geloof ik niet mensen forceren om te betalen voor hun app. 'k Vind het wel leuk dat het gratis is.

Kwestie de app zelf, het kan zeker, maar dan moet de video gestript worden van de audio. Dan kan er dus ook geen visuele reclame komen, en dat is nou net hoe YouTube geld verdient. No way dat YouTube toelaat om hun content te laten gebruiken door een derde partij zonder reclame, daar verdienen ze niets mee. Misschien als Sonos fel gaat betalen aan YouTube zouden ze samen iets kunnen maken, maar dan wordt dat vast en zeker doorgerekend aan de klant.

Voorlopig opteer ik voor de gratis versie: audio-ingang, ofwel liedjes downloaden/converteren van YouTube en dat toevoegen als muziekbibliotheek.

@xxx Neem aan dat je ook NL kan aangezien je hier post.

Ik vind het heel fijn dat Sonos toelaat om enig welk radiostation te laten toevoegen via PC/MAC. Geweldig, kan je zelfs extra reclame omzeilen! EN het is helemaal gratis! Waarom het niet kan op iOS/Android weet ik niet, maar dat vind ik niet erg want zodra ik het toevoeg op m'n PC werkt het ook op m'n Android phone.

TuneIn is een leuke extra, een verzamelplek voor radiostations als je niet zelf wilt toevoegen of op zoek bent naar iets nieuws. Dat bespaart ons veel werk. Uiteraard kan TuneIn zelf kiezen we ze wel en niet toelaten in hun database, maar dat zie ik niet echt als een probleem. Liever dat dan niets, toch?

Er zijn trouwens ook meerdere waar je voor kan opteren, bijvoorbeeld Radionomy. Soortgelijk aan TuneIn, maar ander bedrijf en dus een andere selectie aan radiostatons. Die kan je als muziekservice toevoegen als je wilt. :)

/fangirl'd.. Ben een blije klant en de suggestie om een radiostation toe te voegen loopt als een gangetje! ^^
Idd Wim, die app is blijkbaar enkel voor apple toestellen, ik gebruik die idd op mijn ipad.
Mijn excuses, dit wist ik niet. Het zal Sonos zelf niet zijn die deze app gemaakt heeft.
@ Wim L er is vast een reden waarom die SonosTube vraagt om te betalen. Sonos wilt geloof ik niet mensen forceren om te betalen voor hun app. 'k Vind het wel leuk dat het gratis is.

Kwestie de app zelf, het kan zeker, maar dan moet de video gestript worden van de audio. Dan kan er dus ook geen visuele reclame komen, en dat is nou net hoe YouTube geld verdient. No way dat YouTube toelaat om hun content te laten gebruiken door een derde partij zonder reclame, daar verdienen ze niets mee. Misschien als Sonos fel gaat betalen aan YouTube zouden ze samen iets kunnen maken, maar dan wordt dat vast en zeker doorgerekend aan de klant.

Voorlopig opteer ik voor de gratis versie: audio-ingang, ofwel liedjes downloaden/converteren van YouTube en dat toevoegen als muziekbibliotheek.

@xxx Neem aan dat je ook NL kan aangezien je hier post.

Ik vind het heel fijn dat Sonos toelaat om enig welk radiostation te laten toevoegen via PC/MAC. Geweldig, kan je zelfs extra reclame omzeilen! EN het is helemaal gratis! Waarom het niet kan op iOS/Android weet ik niet, maar dat vind ik niet erg want zodra ik het toevoeg op m'n PC werkt het ook op m'n Android phone.

TuneIn is een leuke extra, een verzamelplek voor radiostations als je niet zelf wilt toevoegen of op zoek bent naar iets nieuws. Dat bespaart ons veel werk. Uiteraard kan TuneIn zelf kiezen we ze wel en niet toelaten in hun database, maar dat zie ik niet echt als een probleem. Liever dat dan niets, toch?

Er zijn trouwens ook meerdere waar je voor kan opteren, bijvoorbeeld Radionomy. Soortgelijk aan TuneIn, maar ander bedrijf en dus een andere selectie aan radiostatons. Die kan je als muziekservice toevoegen als je wilt. :)

/fangirl'd.. Ben een blije klant en de suggestie om een radiostation toe te voegen loopt als een gangetje! ^^
Hallo,

Kan je via Radionomy Studie Brussel beluisteren ? of andere VRT zenders ?
Reputatie 3
Yup! :)

http://www.radionomy.com/en/radio/StudioBrussel/index

Aangezien het werkt op Radionomy zelf, gaat het wellicht ook als je Radionomy toevoegt aan Sonos als muziekservice.

Hier ook de stream als je er wat aan hebt: http://mp3.streampower.be/stubru-high.mp3
Werkt PERFECT Thanks mate!!
Werkt PERFECT Thanks mate!!

Raar, ik heb radionomy ook kunnen toevoegen aan de muziekservice via mijn pc, maar geen Studio Brussel te vinden?
Radionomy werkt perfect op Sonos, Alleen zoeken naar VRT zenders lukt niet goed vanop Sonos app. Bug ????
Effe aanmelden op Radionomie website, VRT zender taggen, toevoegen aan favorites, daarna terug naar Sonos app, en via Radionomy ->favorites selecteren
Omweg maar werkt wel