Beantwoord

VRT Radiiostations - Opgelost

  • 10 November 2016
  • 119 reacties
  • 37372 Bekeken


Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk.

119 Reacties

Hi,

Tnx a lot!
Enjoy your soccer/beer evening/night

Cheers!
Bij mij werkt die workaround dus niet, ik krijg volgende foutmelding??
Kan 'studio brussel' niet afspelen. Het nummer is niet juist gecodeerd.
Iemand een oplossing aub?
Opgelost!!!
Had blijkbaar wat tijd nodig, Sonos opnieuw opgestart en nu werkt het wel:)
Hi everybody / allemal

For Squeezebox server / Logitech media server (lots of boxes other than squeezeboxes play from this server - remote TV's, smart phones etc)

Find where your favorites are stored - on Windows it's in C:/ProgramData//squeezebox/prefs/favorites.opml

Add a line outline URL = with URL of radio
icon = with URL of Icon
text = text
type=audio

Format as per the file -- can't show it on the board - I think it thinks I'm coding something so blanks it out

For Sonos similar must work as Sonos must get streams and data icons too.

For Linux users - I can't find the file but what works is simply copy the Windows file to your Linux Home directory, open up the server web interface in a browser and add the new favourite file via the menu.

Cheers
Na een weekendje verlof hoopte ik erop bij thuiskomst naar radio2 te kunnen luistern.
Sorry, maar ik begrijp hier niets van.
Die workarounds, streamings enzo...zijn voor mij niet weggelegd.
Zoals ik hieral eerder postte, ik kocht die Sonos, voor mijn gebruiksgemak.
En om naar de radio te luisteren , zonder gekraak van de zenders.
Kan iemand mij in duidelijke (nederlandse) taal uitleggen hoe het nu verder moet ??
En waar kan ik verder terecht met mijn probleem ?
Dear all,

Hier het antwoord van VRT Support - hoe officieel het is, beats me ; - ) -

- - - - - - - - - - - - -
Beste Yannic,

VRT heeft geen bezwaar tegen het feit dat onze streams via externe spelers als TuneIn op een correcte en legale wijze worden aangeboden. Vandaar dat er in het verleden ook geen probleem was. Recent echter doet TuneIn dat op een onrechtmatige manier. VRT gaat in gesprek met TuneIn om dit op te lossen, maar intussen zijn onze streams (tijdelijk) niet beschikbaar via TuneIn.

VRT staat momenteel ook in contact om snel onze streams beschikbaar te maken via geluidssystemen (zoals bv Sonos) waarop dit impact heeft. Meer informatie kan u terugvinden op volgende webpagina: http://www.vrt.be/nieuws/2016/11/tijdelijk-ongemak-voor-gebruikers-streamingsdienst-sonos

VRT hoopt dat onze streams weer snel rechtmatig op TuneIn beschikbaar zijn.


Met vriendelijke groet,
Elise Vandevenne
Klantendienst VRT

- - - - - - - - - - - - -
Na een weekendje verlof hoopte ik erop bij thuiskomst naar radio2 te kunnen luistern.
Sorry, maar ik begrijp hier niets van.
Die workarounds, streamings enzo...zijn voor mij niet weggelegd.
Zoals ik hieral eerder postte, ik kocht die Sonos, voor mijn gebruiksgemak.
En om naar de radio te luisteren , zonder gekraak van de zenders.
Kan iemand mij in duidelijke (nederlandse) taal uitleggen hoe het nu verder moet ??
En waar kan ik verder terecht met mijn probleem ?


Dag Sle, als je een pc of mac hebt dan kan je daar de sonos toepassing op installeren en de screenshots volgen (en uitleg in het Nederlands) van op pagina 2 van deze thread. Heb je dat niet dan veronderstel ik dat je beroep kan doen op je locale electrozaak om dat je voor je te doen (of beroep doen op iemand met een laptop).
Op zich zeker fijn van CDsys om ons alvast een work around te bezorgen waarvoor oprechte dank.

Ik deel echter wel SLE's mening: ik gebruik Sonos ook owv gebruiksgemak (ik werk niet via een PC maar gewoon via de app) en vind evenzeer dat het niet aan mij is om in deze discussie betrokken te worden (merk trouwens op dat men hier wel stelt dat Sonos snel en correct gereageerd heeft, maar dat dat enkel REACTIEF was en niet PRO-ACTIEF : ik ben zelf de uitleg moeten gaan zoeken!). Wie of wat hier gelijk heeft, is voor mij als SONOS klant irrelevant.Als SONOS kiest om via TUNEIN te werken, is het ook aan SONOS te zorgen voor correcte SLA's met TUNEIN zodat dergelijke zaken niet kunnen voorvallen. Punt uit.

Ik begrijp ondertussen dat het een soort machtsspel is tussen VRT en TUNEIN waarbij SONOS zich wat distantieert:
wel als SONOS niet snel begint te reageren en zijn leverancier TUNEIN tot betere ideeën brengt, is het wel SONOS die zijn klanten zal verliezen. Als de openbare omroepen niet meer gemakkelijk gestreamd kunnen worden, is het SONOS dat waardeloos is geworden, niet de VRT!

Dus met andere woorden : SONOS: actie graag, want ik heb geen zin om van systeem te veranderen maar zal het wel doen als het zo door blijft gaan. (mijn net geplande uitbreiding van een playbar heb ik in ieder geval al uitgesteld). Wellicht zal ik daar niet alleen in zijn en zet Sonos snel meer druk?
Answer from VRT (in Flemish)

Looks like they might have a solution soon

From Klachtendienst

'''''''

Geachte,


Bedankt voor uw reactie aan VRT.

De VRT radiostreams zijn momenteel niet meer beschikbaar. Op zich heeft VRT geen bezwaar tegen het feit dat onze streams via externe spelers (zoals Tunein) worden aangeboden, op voorwaarde dat dit op correcte en legale wijze gebeurt.

VRT staat momenteel wel in contact om snel onze streams beschikbaar te maken via geluidssystemen (zoals bv Sonos) waarop dit impact heeft. Meer informatie kan u terugvinden op volgende webpagina:
http://www.vrt.be/nieuws/2016/11/tijdelijk-ongemak-voor-gebruikers-streamingsdienst-sonos
VRT hoopt dat onze streams weer snel rechtmatig op TuneIn beschikbaar zijn. Helaas kunnen we geen oncrete data hierover communiceren.

We verwijzen u als digitale luisteraar ook graag door naar onze eigen digitale luisterplatformen. Digitaal en mobiel luisteren kan via radioplus.be of via de mobiele apps van onze radiozenders (in elke app zijn ook alle VRT-zenders beschikbaar). Ook via de websites van onze radiozenders krijgt u gemakkelijk toegang tot onze streams.

In de hoop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,
Evy Heynen
Klachtencoördinator VRT




.....................

Cheers
Badge +1
Allemaal gelul van die Belgen want VRT-radio 1 wordt gewoon gestreamd via TuneIn. Verder, kleine moeite om zelf een stream toe te voegen via pc of Mac. En natuurlijk pure onzin om SONOS dit in de schoenen te schuiven. Is echt iets tussen VRT en TuneIn.
Met de Sonos is het in 2 minuten geklaard... Ik had deze morgen ook miserie met de VRT zenders... Gisteren storing, vandaag niks meer.

Met het plakken van de URL is het probleemke opgelost. Ik ben al 4 jaar gebruiker van Sonos en is de eerste keer dat er een probleem opduikt bij mij.
Is wel snel opgelost.

Misschien een tip naar Sonos toe... Stuur een mail naar je geregistreerde users om ze op de hoogte te brengen van de mogelijke oplossing. Dit zou al veel stress en ongenoegen voorkomen...

Ik ben en blijf een heel tevreden Sonos user...
Ik zoek tevergeefs naar "beheren" in de sonos app op mijn iPad . Hoe kan ik anders de url van VRT toevoegen ?
Op de site van sonos...

Het niet mogelijk om een internetradiostation handmatig aan Sonos toe te voegen met een mobiele controller, zoals een iPhone of Android-apparaat. Als een zender eenmaal aan Sonos is toegevoegd kun je elke Sonos-controller gebruiken om naar dit station te navigeren en het af te spelen.


https://sonos-nl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/784
OK bedankt
Als 60+ doe ik echt mijn best om 'bij' te blijven door o.a. mijn hifi op zolder te deponeren en sonos te gebruiken. Maar als ik nu lees dat ik URL's enz. moet ingeven, overweeg ik toch mijn hifi tevoorschijn te halen en mijn sonosjes op zolder te verstoppen. Muziek is om te genieten, niet om je te ergeren. Oké, ik kan contact opnemen met de winkel en hulp vragen. Die komen met plezier langs en presenteren mij met nog meer enthousiasme een rekening... voor iets waar ik niets mee te maken heb.
dag iedereen

als ik in het menu 'beheren' ben, kan ik 'radiostation toevoegen...' niet selecteren.
zijn er nog met dit probleem en hoe kom ik er van af?

grtz f
Hi , via een mobiele controller ( iphone, ipad pro ) kun je bljkbaar geen stations handmatig toevoegen .... dan maar geprobeerd via mijn laptp macbook pro ....geen sonos app te vinden ....ik ben dus terug naar af ...help sonos !
Hi , via een mobiele controller ( iphone, ipad pro ) kun je bljkbaar geen stations handmatig toevoegen .... dan maar geprobeerd via mijn laptp macbook pro ....geen sonos app te vinden ....ik ben dus terug naar af ...help sonos ! !
Hi , via een mobiele controller ( iphone, ipad pro ) kun je bljkbaar geen stations handmatig toevoegen .... dan maar geprobeerd via mijn laptp macbook pro ....geen sonos app te vinden ....ik ben dus terug naar af ...help sonos ! !

Dit is de locatie van de desktop app voor Mac
https://www.sonos.com/redir/controller_software_mac
Dankjewel
via deze link radiostations handmatig ingesteld en alles werkt perfect ....bedankt voor de hulp
Hey iedereen,

ik lees hier bij iedereen dat het zo gemakkelijk op te lossen is. Ik heb echter een probleem.
In het menu Beheren, staat de optie Voeg radiostation toe… uitgegrijsd bij ons.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt!
Ik zou het nt weten maar missch geen account bij sonos ?
Nee, hoor... Dat is het probleem niet. Mijn account is reeds 5 jaar aangemaakt. Iemand andere suggesties?
De VRT en RTBF radiostations laden ook veel vlugger op nadat je ze handmatig hebt toegevoegd. Ze hoeven de omweg via TuneIn niet meer te maken.