Wellicht is het een verzoek en geen vraag, hoop maar dat iemand van Sonos dit leest.
Gebruik van de volumeknop is nooit het sterkste punt geweest van Sonos, maar in de “nieuwe” app is het er zeker niet beter op geworden.
Buiten het feit dat de widget voor de volume regeling verdwenen is, is er ook vaak een vertraging te merken in de volume regeling. Soms schuif je het volume omhoog of omlaag en duurt het enkele seconde alvorens het volume wijzigt. Erg irritant…..
Sinds enkele weken kom ik er achter, en dit is mijn daadwerkelijke punt voor deze post, dat bij gebruik van verschillende gegroepeerde speakers de volume regeling gewijzigd is. Voorheen tikte je op de volume “balk” (gaat gelijk het volume harder (?!?)) en kreeg je verschillende balken om individueel het volume te regelen. Bijvoorbeeld je hebt een groep van “Huiskamer voor”, “Huiskamer achter” en “Keuken”. Heb je “Huiskamer voor” en “Huiskamer achter” gegroepeerd dan kan je alleen het totaal volume regelen. Om alleen je “Huiskamer voor”, zachter of harder te zetten, moet je naar de gegroepeerde ruimtes, het volume van de “Huiskamer voor” zachter zetten, en dan klikken op “toepassen”.
Erg onlogisch en ook onwerkbaar.
Hopelijk kan Sonos bij het volmaken van de app, ook de volume regeling eens onderhanden nemen. Bij mijn Android systeem (diverse mobiele telefoons en tablet) werkt het niet erg goed.
Tevens is dit ook een oproep om zo spoedig mogelijk weer de widget te ontwikkelen, voor deze toepassing is het openen van de gehele app te omslachtig en deze werkte altijd prima.