Skip to main content

Voor de nieuwe update had ik een heel aantal afspeellijsten zelf gemaakt op sonos (dus niet via spotify) maar kan deze op de nieuwe app niet meer terug vinden? Weten jullie misschien waar ik deze kan terug vinden? Momenteel weigeren we om te updaten op de computer uit angst dat we deze afspeellijsten kwijt zullen zijn! Alvast bedankt voor een antwoord :))

Wij hebben hetzelfde probleem. ik denk dat dit het gevolg is van de nieuwe “verbeterde” app.

Als je een Andriod hebt dan zou je de vorige versie van de app kunnen proberen te installeren. Hier in de community wordt er frequent uitgelegd hoe het moet omdat er veel mensen erg ongelukkig zijn geworden van de laatste update.

Als je iPhone hebt, dan heb je pech want daar kun je geen oudere versie installeren (zonder jailbreak). Dan is het hopen dat Sonos snel inziet dat ze de plank behoorlijk hebben misgeslagen met de downgrade in veel functies van het systeem alleen voor een (in hun ogen) een verbeterde look.

Overigens: als je je meerdere ios devices hebt, en de nieuwe app is nog niet op andere apparaten geinstallerd, ZET DAN HEEL SNEL het AUTOMATISCH UPDATEN van apps UIT om te voorkomen dat de nieuwe app alsnog daar op word geinstalleerd.

Volgens mij kan je niet algemeen stellen dat je dan updates moet uitzetten. Zoals Sonos heeft aangegeven gaat het vooral om combinaties van app updates en firmware updates. Je zult dus juist moeten zorgen dat alles up to date is.

Je kan niet juist werken wanneer 1 apparaat van nieuwe software is voorzien en de andere niet, terwijl er dan bijvoorbeeld geen firmware update is gedaan. Ben je eenmaal begonnen met ergens de laatste software te plaatsen en dat geldt zeker voor de laatste firmware, dan zal je toch echt overal moeten updaten.

Ik ben het in het algemeen met je eens en probeer ook altijd up to date te blijven met updates. Maar in de nieuwe app zijn diverse functies niet meer beschikbaar. Een waarschuwing is wel op zijn plaats.

Maar die waarschuwing geldt dan alleen wanneer je nog helemaal nog niets hebt geüpdatet. In alle andere situaties ga je ergens scheeflopen.