Skip to main content
Ik luister bijna altijd naar men favoriet TuneIn radio station en gebruik makkelijkheidshalve hiervoor de toetsen op men Sonos toestel. Wanneer om één on andere de Wifi of internet verbinding eventjes uitgevallen is gedurende de nacht of dag, krijg ik bij eerstvolgende keer ik op de toesten op het toestel druk kort een rood knipperlicht te zien en weigert men Sonos om verder te spelen totdat ik opnieuw via de app vraag om hetzelfde radiostation opnieuw te verder te spelen. Het lijkt wel als men Sonos vergeten is waar ik laatst naar gekuisterd heb voor de onderbreking, waarbij ik me de vraag stel of er toch niet een manier is om te laten onthouden en verder te laten spelen?



Stappen:

1) radio afspelen via app

2) radio stoppen via toest op toestel

3) wifi router rebooten

4) na x minuten (wanneer wifi al lang terug werkt) de radio opnieuw proberen opzetten door op de toest van het toestel te drukken
De wachtrij zou moeten blijven bestaan. Als je in de app kijkt na een herstart van de router, zie je dan wel staan dat de radio er staat of staat er dan "geen muziek".
Na herstarten van de router toont de app dat er niets af te spelen klaar staat voor de speaker. Ik ben dan verplicht om via de app het radiostation opnieuw te selecteren en vervolgens heel eventjes laten afspelen. Pas dan werkt de knop op de speaker opnieuw.



Opmerkingen:

* We hebben meerdere Sonos speakers in huis die niet gekoppeld zijn, dus ik moet bovenstaande stap uitvoeren voor elke speaker (wat betekend dat ik voor de speakers op de kamer van de kinderen dien te wachten tot een moment dat deze niet liggen te slapen).

* Het probleem doet zich vaak onverwacht voor, wanneer om één of andere reden bv het internet eventjes eruit erlag bij de provider (bv kort geplande onderbreking bij werken aan het netwerk).



Spreekt voor zich: Zou fantastisch zijn mocht er een manier bestaan mocht elke speaker na herconnecteren het laatst afgespeelde radiostation herinneren en dus dat de knop op de speaker gewoon blijft werken een gereconnecteerd 🙂
Ik zal de suggestie doorgeven aan de ontwikkelaars. Dank je wel voor de feedback.