Beantwoord

Verbinding met spotify valt steeds weg

  • 26 June 2023
  • 40 reacties
  • 3479 Bekeken

Ik lees op dit forum oudere berichten dat de verbinding steeds wegvalt met spotify zonder een echte oplossing (Sonos weet ervan en er wordt aan gewerkt….). Ik ervaar dit probleem nog steeds dagelijks. Het ene moment werkt het wel het andere moment niet. Het heeft mijns inziens niet met Wifi te maken want het doet zich ook voor als de rest van de apparaten op Wifi gewoon prima werken. 

diagnose 520109578

Ik hoop dat iemand een gouden tip heeft want het plezier in het systeem ebt snel weg zo.

icon

Beste antwoord door Jeroen V 5 July 2023, 14:11

Bekijk origineel

40 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

En weer ga ik dan zeggen: waarom dit niet melden in het status overzicht?

Het is nu volkomen onduidelijk wat nu wel of niet in behandeling is bij Sonos en/of partijen. Meldt gewoon ieder probleem waar nog aan gewerkt wordt.

Mensen moeten maar afwachten, raken gefrustreerd, weten niet of ze nu wel of niet moeten bellen.
De oplossing is zo simpel.

Aha, dat is nu het handige aan een forum zoals deze. Zelf gebruik ik Deezer Premium, maar mijn vrouw heeft Spotify Free en klaagde dat deze na een paar nummers steeds stopte. Even hier zoeken en ik vond dit en duidelijk is dit nog niet verholpen.

Met verbazing dit forum gelezen. Ik heb ook hetzelfde probleem. Enorm frustrerend. Is er al een oplossing? En zo niet, wat is de status bij Sonos?

Badge +1

@M.Smudde ze hebben hier allemaal hetzelfde probleem. Je krijgt steeds te horen dat ze het probleem kennen, maar het duurt wel heel erg lang. Sonos laat wat van jullie horen…😡

Badge +1

En dit probleem blijft maar duren. Volgens mij wordt het gewoon niet opgelost. Dan geeft de Donos status aan dat er geen probleem is. Nou dat er er dus wel…..en al veel te lang. Wordt het niet eens tijd dat het opgelost wordt?

Nou Sonos, wanneer komt er nu eens actie? Wat een waardeloze service verlenen jullie! 
Kom eens in de lucht!
https://www.facebook.com/sonos

accessibility@sonos.com

ceo@sonos.com

Elke keer als de reclame komt,  stopt spotify, en start niet vanzelf meer op, wanneer wordt dit nu eens verholpen. 

Hallo forumleden,

wie kan ons helpen met het volgende probleem?

Onderweg tijdens het afspelen valt mijn verbinding met spotify weg wanneer mijn vrouw thuis via de Sonos haar spotify afspeelt. Wij hebben een familie abonnement met verschillende e-mail adressen. Kan het zo zijn dat het account van Sonos de problemen geeft?

Het is erg vervelend aan het worden…

 

Reputatie 7

Dit is een heel ander probleem als de rest van dit topic. Spotify zou alleen de weergave moeten stoppen van het account dat buitenshuis gebruikt wordt. Bij jou zou Spotify dus de accounts dus door elkaar halen? Of is op je Sonos ook het account van je echtgenote ingesteld? Het account van Sonos wordt buitenshuis niet gebruikt, dus dat kan het probleem niet zijn - je kunt Sonos ook enkel met één Sonos account gebruiken. Meerdere Spotify-accounts kan wel: https://support.sonos.com/nl-nl/article/use-multiple-accounts-for-the-same-music-service

Let op: de speaker gebruikt altijd het Spotify-account van degene die het laatst de app bij deze speaker gebruikt heeft. Heeft je vrouw dus Spotify gebruikt en jij zet de speaker handmatig aan, dan gebruikt hij haar account - en gaat dus uit als zij haar account buitenshuis gebruikt.

Dit is een heel ander probleem als de rest van dit topic. Spotify zou alleen de weergave moeten stoppen van het account dat buitenshuis gebruikt wordt. Bij jou zou Spotify dus de accounts dus door elkaar halen? Of is op je Sonos ook het account van je echtgenote ingesteld? Het account van Sonos wordt buitenshuis niet gebruikt, dus dat kan het probleem niet zijn - je kunt Sonos ook enkel met één Sonos account gebruiken. Meerdere Spotify-accounts kan wel: https://support.sonos.com/nl-nl/article/use-multiple-accounts-for-the-same-music-service

Let op: de speaker gebruikt altijd het Spotify-account van degene die het laatst de app bij deze speaker gebruikt heeft. Heeft je vrouw dus Spotify gebruikt en jij zet de speaker handmatig aan, dan gebruikt hij haar account - en gaat dus uit als zij haar account buitenshuis gebruikt.

Heel erg bedankt voor uw uitgebreide reactie. Spotify account heb ik uit de Sonos gehaald en tot nu toe gaat het nog goed 👍 Sonos via spotify afspelen geen problemen..

Ik heb ook problemen met Sonos en Spotify. Ik heb daarover gebeld met de klantenservice van Spotify, en zij zeggen dat mijn lijst te groot is...... blijkbaar mag je Spotify lijst niet meer dan 500 nummers bevatten. Pardon? Ik heb een systeem thuis  van in totaal €3800 en ik kan niet mijn Spotify afspelen? Mag alleen Radio luisteren? Daar heb ik geen Sonos voor aangeschaft. Blijkbaar (zegt de KS) heb ik geluk gehad de afgelopen jaren. 

Het heeft even geholpen om Spotify weer te autoriseren,  maar 1 maand later heb ik weer de zelfde problemen. @Sonos, doe hier iets aan.

Badge +1

Dit wordt een meerjarenproblerm. Slechte service bij `Sonos. En nergens op antwoorden is wel een hele makkelijke weg.

Reputatie 7

@Lila Dit is een gebruikersforum. Sonos kijkt af en toe mee.

 

@Robert203m Punt lijkt te zijn dat Sonos die playlist moet ophalen bij Spotify. Dat moet (van Sonos of Spotify, dat weet ik niet) binnen een bepaalde tijd. Bij zo’n lange playlist redt je systeem dat niet binnen die tijd. Aan de ander kant: een playlist van 1.000 nummers is wel erg lang. Work around zou zijn om via Spotify Connect af te spelen.

 

@106rallye 

De afgelopen 4 jaar heeft het wel gewerkt, waarom dan nu ineens niet? Het is niet dat ik er op een dag ineens honderden nummers bij had? Mijn playlist bestaat nu uit ongeveer 1300 nummers, en toen ik begon uit zo'n 1100 nummers. Toen werkte het wel🤷‍♂️

Reputatie 7

Op het engelstalige forum heb ik inderdaad gelezen dat het lijkt of het maximum aantal nummers op een playlist gedaald is. Geen idee of dat een insteek van Sonos zelf was of dat men gedwongen door Spotify of door een technische wijziging. Ik vind het jammer dat Sonos niet open is over dit soort zaken.

Reageer