Beantwoord

Verbinding met spotify valt steeds weg

  • 26 June 2023
  • 40 reacties
  • 3479 Bekeken

Ik lees op dit forum oudere berichten dat de verbinding steeds wegvalt met spotify zonder een echte oplossing (Sonos weet ervan en er wordt aan gewerkt….). Ik ervaar dit probleem nog steeds dagelijks. Het ene moment werkt het wel het andere moment niet. Het heeft mijns inziens niet met Wifi te maken want het doet zich ook voor als de rest van de apparaten op Wifi gewoon prima werken. 

diagnose 520109578

Ik hoop dat iemand een gouden tip heeft want het plezier in het systeem ebt snel weg zo.

icon

Beste antwoord door Jeroen V 5 July 2023, 14:11

Bekijk origineel

40 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Dat derest van je apparaten geen last hebben zegt helaas niet altijd iets over je wifi verbinding. Je kan het beste morgen even bellen en daar je diagnose nummer doorgeven. 

Badge +1

Ik heb dit probleem ook. Echt heel vervelend. Na een paar reclameblokken stopt Spotify. Terwijl enkele maanden geleden de muziek weer doorspeelde na reclame. Het probleem zit volgens mij de combinatie Sonos en Spotify.  Want als ik Spotify gewoon afspeel zonder Sonos blijft alles gewoon afspelen. Ik kreeg bericht van Sonos dat er aan gewerkt wordt maar hoe lang het gaat duren konden ze niet zeggen.

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer kreeg je deze reactie van Sonos? Er staan momenteel geen problemen gemeld met Spotify, volgens hun site.

Badge +1

Vorige week gechat met een medewerker van Sonos. Er zou een probleem met Spotify zijn. Het is ook wel geen Spotify probleem want als ik luister via iPad gaat alles normaal. Het probleem ligt in de combinatie Zie deze link https://en.community.sonos.com/controllers-and-music-services-229131/sonos-stops-playing-spotify-commercials-6882240

Reputatie 7
Badge +3

Vorige week waren er meerdere problemen, waaronder Spotify. De verwijzing naar de Engelse site is ook al wat ouder.

Dat het wel werkt op de iPad zegt ook niets. Er zijn vaker problemen met de combinatie Spotify en Sonos. Weet niet wat het nu was, maar ooit kwam het door een verandering bij Spotify waar de muziek vandaan kwam. Hierdoor ontstonden bufferingsproblemen in combinatie met Sonos.

Je zou kunnen proberen om je netwerk en je Sonoscomponenten stroomloos te maken, je netwerk weer opstarten, wachten en dan Sonos weer opstarten. Wanneer dat niet help, dan toch weer bellen met Sonos. 
Er staan geen verstoringen vermeld dus moet er een reactie komen die gericht is op jouw problemen.

Badge +1

@Erooij dank je voor je uitleg. Hoe bedoel je met je netwerk en Sonos stroomloos te maken? Dat wil ik zeker proberen. Kun je me uitleggen wat je bedoelt?

Reputatie 7
Badge +3

De stekkers uit het stopcontact halen. Dan als eerste weer de stekker van je modem / router er weer in, wachten tot dat weer helemaal is opgestart en dan de stekkers 1 voor 1 weer in de Sonosapparaten.  

Ik heb dit probleem ook. Echt heel vervelend. Na een paar reclameblokken stopt Spotify. Terwijl enkele maanden geleden de muziek weer doorspeelde na reclame. Het probleem zit volgens mij de combinatie Sonos en Spotify.  Want als ik Spotify gewoon afspeel zonder Sonos blijft alles gewoon afspelen. Ik kreeg bericht van Sonos dat er aan gewerkt wordt maar hoe lang het gaat duren konden ze niet zeggen.

Dank Lila, wellicht nog goed om te melden, ik heb spotify premium en daardoor -denk ik- nooit advertenties. Die advertenties/reclameblokken op zich kunnen dus niet het probleem zijn mijns inziens. 

Badge +1

@Erooij ik heb dit advies uitgeprobeerd maar het probleem is niet opgelost. Ik ga morgen bellen naar Sonos .

Reputatie 7

@Lila Dat is een bekend probleem (en naar het lijkt niet hetzelfde probleem als van topic starter), zie https://community.spotify.com/t5/Your-Library/Sonos-stops-playing-Spotify-commercials/td-p/5584151 en https://en.community.sonos.com/controllers-and-music-services-229131/sonos-stops-playing-spotify-commercials-6882240

Reputatie 4
Badge +1

@vlamin 

 

Dank je wel voor je bericht.

Ik heb je diagnose doorgenomen.

Wat mij in de diagnose vooral opvalt en waar naar gekeken moet worden zijn twee instellingen in de router. 

Ik zie enorm veel DNS meldingen tevoorschijn komen. 

Wat je zou kunnen doen is je DNS aanpassen naar de Google DNS (laagdrempelig en goed bereikbaar)

Primary: 8.8.8.8

Secondary: 8.8.4.4

 

Verder zie ik veel UpnP meldingen.

Waarschijnljik staat je UpnP uit in de router waardoor zeer kort je speakers uit het netwerk gegooit worden. 

 

@Lila 

Ik heb je e-mail voorbij zien komen en zal zeer spoedig in behandeling worden genomen. 

Badge +1

@106rallye dank je voor de reactie. Ben niet de enige lees ik. Maar waar dan het probleem zit bij Spotify of Sonos dat is nog de vraag. Maar ik ga morgen toch maar eens bellen. Ik vind het vreemd als ik luister zonder Sonos dus gewoon via de iPad luidspreker speelt alles gewoon door. Dus misschien ligt het dan toch bij Sonos.

Badge +1

@Jeroen V dank je… ik wacht het antwoord af.

@vlamin

 

Dank je wel voor je bericht.

Ik heb je diagnose doorgenomen.

Wat mij in de diagnose vooral opvalt en waar naar gekeken moet worden zijn twee instellingen in de router. 

Ik zie enorm veel DNS meldingen tevoorschijn komen. 

Wat je zou kunnen doen is je DNS aanpassen naar de Google DNS (laagdrempelig en goed bereikbaar)

Primary: 8.8.8.8

Secondary: 8.8.4.4

 

Verder zie ik veel UpnP meldingen.

Waarschijnljik staat je UpnP uit in de router waardoor zeer kort je speakers uit het netwerk gegooit worden. 

 

@Lila

Ik heb je e-mail voorbij zien komen en zal zeer spoedig in behandeling worden genomen. 

Dank @Jeroen V . Mijn DNS instellingen stonden op de DNS van Ziggo. Ik heb deze nu aangepast conform jouw voorstel voor Google. Mijn UPnP stond wel aan. Hoewel mijn Fritz!box 4060 daar niet veel instellingen voor heeft. 

Ik hoop dat er hiermee eindelijk stabiliteit in het Sonos systeem komt want ik ben zeker nog geen happy user maar hopelijk komen al mijn andere problemen ook door de DNS instelling, dat moet ik gaan ervaren de komende periode

 

Ik heb ook dezelfde problemen. Krijg constant de melding dat de verbinding met Spotify is verbroken. App van Spotify al verwijderd en opnieuw erop gezet, dus die is up-to-date. Ook Sonos is volgens de app helemaal up-to-date. Spotify verwijderd van Sonos en weer aangemeld. Nog steeds dezelfde problemen en stop op een gegeven moment met spelen als deze het toevallig wel doet.

Diagnose nr. 1807074224

Reputatie 7
Badge +3

En heb je de instellingen die @Jeroen V voorstelt ook doorgevoerd/bekeken?

Anders maandag even bellen met Sonos.

Reputatie 7
Badge +3

Inmiddels worden er dus (wederom) problemen met spotify gemeld door Sonos. 
Afwachten dus.

Badge +1

@Erooij Het is ook nog niet opgelost geweest. Als je chat of belt krijg je steeds te horen dat ze van het probleem weten en dat er aan gewerkt wordt.

Reputatie 7
Badge +3

@Lila Ik gebruik Spotify zelf nooit, mede omdat de problemen met Sonos vrijwel altijd betrekking hebben op Spotify. Ik baseer mij dan ook op meldingen op https://status.sonos.com. Daar is de status al een aantal dagen goed geweest en volgens mij sinds gisteren weer met een storingsmelding.

Hoe dan ook, ik hoop voor alle Spotify gebruikers dat het spoedig definitief opgelost zal worden.

Reputatie 7
Badge +3

@Lila En zijn de problemen die je met Spotify hebt opgelost? Ik zag dat er weer een groen vinkje bij Spotify staat.

Wanneer je nogsteeds problemen hebt dan zou ik toch weer bellen.

Badge +1

@Erooij het probleem is nog niet opgelost. Na drie nummers stopt de muziek. Ik heb de gratis versie van Spotify. Dus dat zetten ze niet in de status zoals elders @Jeroen V al aangaf. Ik heb al meerdere keren gechat , gemaild of gebeld. Het probleem is bekend en wordt al maanden aan gewerkt wordt elke keer gezegd.

Reputatie 7
Badge +3

Dan ben ik benieuwd of Sonos hier op dit forum zou willen reageren. Zeker wanneer je aangeeft dat het al maanden speelt dan zou daar eens openheid over gegeven moeten worden. Kan mij niet voorstellen dat Sonos een verschil zou maken tussen betaalde en niet betaalde diensten, daar zit geen enkel gewin in voor Sonos.

Als het klopt wat je aangeeft dan zou m.i. het probleem bij Spotify moeten liggen. Zij zijn de partij die hier wel aan zouden kunnen verdienen.

Reputatie 7

Is dit het probleem waarbij je de crossfade uit moet zetten?

 

edit: deze zou weer opgelost moeten zijn volgens een melding van een uur geleden.

Zie https://en.community.sonos.com/controllers-and-music-services-229131/songs-skipping-on-spotify-again-6881547/index7.html

Badge +1

@106rallye dat staat uit,Het probleem is bekend bij Sonos en Spotify. Maar het blijft maar duren.

Reputatie 3
Badge +2

Beste forumleden,

 

Het probleem met de crossfade is inderdaad opgelost en zou niet meer moeten gebeuren. Wat @Lila ervaart is een ander probleem dat inderdaad ook al een tijdje loopt. Bij dit probleem crasht Spotify free op Sonos op momenten dat advertenties moeten worden afgespeeld. Dit is dus inderdaad nog steeds een probleem waar aan gewerkt wordt en wat dus alleen van toepassing is op Spotify free. Er is nog geen ETA beschikbaar over wanneer dit probleem is opgelost.

De enige workaround die wij ook hebben op dit moment hiervoor is muziek pauzeren en opnieuw starten op het moment dat dit gebeurd.

Reageer