Skip to main content

Hallo,

Ik liep er tegenaan dat ik de update niet kon doorvoeren van de Sonos Controller. Ik had versie 14.18 en de update leidt naar 14.19. Ik heb MacOS Ventura 13.0.1.

Oorzaak lijkt te zitten in een nieuwe veiligheid in MacOS die de Sonos installer blokkeert. In Instellingen, Beveiliging & Privacy en dan App Beheer gaf ik de Sonos app zelf vervolgens toestemming. Maar dat leidde niet tot de oplossing. De installer app is een andere app en die was echter niet zichtbaar daar in MacOS instellingen.

De oplossing is het verwijderen van de Sonos app. En de laatste versie downloaden van de Sonos website. Na herinstallatie had ik versie 14.19. Daarna keek ik weer bij App Beheer in MacOS en toen zag ik zowel de Sonos app zelf alsook nu wel de installer die ik dus nu wel toestemming kan geven volgende keer te updaten.

Ik meld het omdat deze update kennelijk niet op de normale manier kan.

Goedemiddag , loop tegen hetzelfde probleem aan op mn Mac met Ventura 13.0.1. Ga je oplossing toepassen.

Dank je wel voor deze oplossing, ik liep hier ook tegenaan.

bedankt, hier had ik hetzelfde probleem. nu niet meer 😀

Nou dankjewel! zit me al 2 maanden te irriteren aan de foutmelding en de beperkingen in de Mac-app.. Nu dankzij jou de oplossing gevonden. Super bedankt! 🥇