Unstable system !

  • 18 April 2024
  • 12 reacties
  • 69 Bekeken

My Sonos system is getting very unstable ! Reaction speed is slow ! This is going from a smart system to a rather dumb system ! What is going on ! Not happy ! 


12 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Weet niet precies wat je aangeeft, maar ik ervaar momenteel ook een steeds trager werkend systeem.

Wanneer je het hebt over de reactietijd van de app t.o.v. de verwerking van de speakers dan wordt ik momenteel ook niet blij. Je kunt de volumeregelaar verschuiven en dat is het afwachten wanneer de speaker reageert. Laat staan dat je weet hoe hard dat zal zijn. Het lijkt ook steeds erge4 te worden.

Geen idee waar ik het zou moeten zoeken. Alles van de stroom gehad, app opnieuw geïnstalleerd, andere kanalen geprobeerd maar tot op heden geen verbetering. 
Al jaren een goed werkend systeem, geen aanpassing in het netwerk. Wordt er momenteel ook niet vrolijk van. 

Ik herken het helemaal ! Hier ook al alles geprobeerd maar helaas geen verbetering ! Vroeger geen problemen maar nu wel, zonder wijziging in mijn netwerk . Sonos beweert op de hoogte te zijn van sommige problemen maar ze doen er duidelijk niks aan ! 

Reputatie 7
Badge +3

Net een testje gedaan met de app SonoPad. Deze reageert zoals het zou moeten. Het zit hem dus echt in de communicatie tussen de Sonosapp en de hardware want waarom zou SonoPad anders wel goed reageren?

Ok … ik ga straks die SonoPad eens proberen ! Heb jij toevallig een tip voor een goede Sonos app voor mijn iPhone want die gebruik ik meestal.

Reputatie 7
Badge +3

Van dezelfde maker van SonoPad bestaat ook SonoPhone. 
Overigens lijk ik iets te vroeg gejuicht te hebben. In eerste instantie vlekkeloze werking, wat later ook haperingen gevolgd door het volledig verliezen van de verbinding met de speakers vanuit de Sonosapp zelf.

Spijtig … dan wacht ik nog even ! 

Reputatie 7

Een wijziging in je netwerk kan ook een update van je router zijn, of een nieuwe router van de buren. Vertraging in de app duidt toch vaak op netwerkproblemen.

Dat kan maar alle andere apparaten werken prima ! 

Reputatie 7
Badge +3

Heb even gekeken, maar ik heb geen recente update gehad voor mijn tp-link router. Het enige verschil wat ik kan traceren is dat het huis van mijn buren nu een maandje leegstaat. 
De meest recente updates die ik mij kan herinneren zijn die van de Sonos, waarbij de laatste alleen van de hardware was. Volgens mij zijn daarna de problemen begonnen.

Reputatie 7

Als ik één ding heb geleerd in de jaren hier, is het dat het voor problemen met je Sonos device niets zegt dat je andere devices het wel goed doen op je netwerk. Die hebben mogelijk toch minder een stabiele verbinding nodig.

Reputatie 7
Badge +3

Helemaal eens, maar dat moet dan toch ineens ergens vandaan komen. Zoals aangegeven zijn er geen veranderingen geweest, behalve het vertrek van mijn buren en een update van Sonos.

Updaten doe ik handmatig voor al mijn apparaten waardoor ik niet voor verrassingen kan komen te staan.

Maandag maar eens contact opnemen met Sonos.

Klopt ! Je kan niet alle apparaten over één kam scheren ! 

Reageer