Skip to main content
Vraag

Uitvallen Sonos Radio / TuneIn sedert laatste hardware update

• November 2, 2025
  • 6 reacties
  • 74 Bekeken

SarahV
Forum|alt.badge.img+1

Sedert de laatste update van mijn Sonos systeem valt de radio heel vaak een tiental(len) seconden weg om daarna terug te spelen.

Heb navraag gedaan op het forum van mijn provider en als reactie zijn er nog verschillende mensen met hetzelfde probleem.

Wat heb ik al ondernomen:

• Reset van het volledig netwerksysteem (modem, Sonos ...)
  • Alle toestellen hebben de laatste updates
  • Overgeschakeld van TuneIn naar Sonos Radio
  • Verschillende radiozenders getest.
  • Sonos systeem bekabeld aangesloten en via WiFi

Dit alles zonder resultaat. Voor zover ik mij herinner is dit probleem ontstaan sedert de laatste update van mijn systeem (Sonos Ray, Sonos One SL, Sonos Port)

6 Reacties

SarahV
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Enthusiast
  • 14 reacties
  • November 3, 2025

Vandaag getest met Apple Music en geen enkele terugval gehad.

Sonos Radio - TuneIn wel vaak.

106rallye
  • 8801 reacties
  • November 3, 2025

Welke provider is dit?

SarahV
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Enthusiast
  • 14 reacties
  • November 4, 2025

Het betreft Telenet. Ik heb door hun mijn verbinding laten nazien en er zijn geen onderbrekingen vastgesteld. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • 4631 reacties
  • November 4, 2025

Wellicht eens bellen met Sonos. Misschien kunnen zij zien wat er binnen je systeem gebeurt wanneer de hapering optreedt.

Eventueel eerst een diagnose van je systeem maken en het nummer noteren. Let op, je moet echt bellen om deze te laten nakijken. Hier plaatsen van het nummer heeft geen zin, dit is een gebruikersforum.

SarahV
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Enthusiast
  • 14 reacties
  • November 4, 2025

@Erooij  Ja maar ik meld het hier met de vraag als er nog mensen zijn die dit hebben sedert de laatste (hardware) update. Dan kan ik beter inschatten als het een ‘inhuis’ probleem is of een algemeen Sonos probleem. 🤔

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • 4631 reacties
  • November 4, 2025

De kans dat je hier iemand vindt met exact hetzelfde probleem is zeer klein. Het Nederlands forum wordt niet heel veel bezocht en dan moet je ook nog maar net iemand treffen met eenzelfde configuratie.

In dit soort situaties is het echt het meest verstandige om even met Sonos te bellen. Kan een hoop frustratie voorkomen.