Je zou dus via telefoon 1, een x aantal speakers kunnen opzetten.
Om vanuit telefoon 2, een nieuwe installatie op te zetten, met eigen registratie (kan zelfde email zijn), waar een ander deel Sonos speakers aan gekoppeld worden.
Deze 2 huishoudens zullen elkaar niet zien, hier zul je dan 2 verschillende Spotify abonnementen voor nodig moeten hebben.
Spotify staat immers toe maar op 1 apparaat (Sonos-huishouden) muziek af te spelen.
Dus dit zou dan een overweging kunnen zijn een Spotify Family abonnement af te sluiten, zodat gebruikersnaam 1 op huishouden 1 word geplaatst, en gebruikersnaam 2 op huishouden 2 word geplaatst.
Mocht een 3e telefoon op de wifi inloggen, en drukken op de knop "bestaand systeem aansluiten" dan zal de telefoon 2 huishoudens vinden op deze wifi, en vragen op de knoppen te drukken van de Sonos.
Het ligt er dan aan welk huishouden je op de telefoon ziet verschijnen, liggende aan op welke speaker je drukt die zich in huishouden 1 of 2 bevind.
Hallo
Ik heb boven een sonos speaker staan die te ver weg staat van de router.
Ik dacht boven een 2e router neer te zetten, maar vrees dat dat niet werkt want ik blijf maar 1 netwerk zien.
Hoe moet ik dit oplossen?
Hartelijk dank
Arthur
Je moet iets meer uitleggen. Hoezo een tweede router? Geen switch of access point? Hoe is die tweede router ingesteld? Zelfde netwerknaam een wachtwoord? Hoe “zie” je een netwerk (of niet)?
AHa…..OK. AParte situatie hier in Frankrijk
Ik zit met internet bij Orange en die levert de zgn “livebox” (Het modem)
Daar zit 1 losse router aan vast (accespoint) die noemen we nu even NR 1
Vervolgens heb ik 4 internetkabels in NR 1 geprikt die aan het einde weer een router hebben (die als accespoint werken, we wonen groot……..camping en appartementen en muren van 60 cm dik, vandaar)
Die hebben dus zeg maar NR 2-3-4-5 en die staan op verschillende lokaties op ons terrein zodat ze bijna overal wifi hebben
De NR 1 staat beneden in de woonkamer en daar zitten de 2 Sonos speakers op van woonkamer en keuken
Boven heb ik nu een 3e speaker. NR 3 heb ik nu boven neergezet en ik had gehoopt dat ik die met de 3e sonos speaker kon verbinden, omdat de speaker het signaal van NR 1 (beneden) net wel net niet opvangt.
Als je wifi wilt gebruiken bij ons dan zie je dus op je telefoon “livebox” en “NR 1-2-3-4-5” als keuze
Als je een router en verschillende acess points hebt, komen ze uiteindelijk samen in de router. Dan zou je je derde speaker moeten kunnen verbinden met het access point NR 3 en de speaker moet dan via het ap en de router de andere speakers kunnen zien. Waar gaat het dan mis?
Ik heb de speaker al gereset. Maar zodra ik dan “product toevoegen” doe kiest hij automatisch accespoint NR 1
Ik kan zelf niets anders kiezen of toevoegen
Ik wil hem ook wel uit het systeem verwijderen, maar weet niet hoe dat moet.
Als ik dan weer opnieuw begin en in/via de app de speaker ga toevoegen, zou ik dan de andere accesspoints moeten zien?
Ik zou NR 1 dan even uitzetten.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.