Hi SONOS Team!
Ik ben nieuw op dit forum, maar gebruik al zeker 8/9 jaar SONOS naar grote tevredenheid en weet uit ervaring dat de helpdesk above and beyond gaat, KUDOS!!!
Sinds enkele weken, heb ik problemen, vooral met Tunein radio en dit op verschillende radio stations. Ik woon in België en met MNM en Topradio heb ik in ieder geval problemen, dus vermoed dat ik dat met andere stations ook zal hebben.
Wat ook gebeurt, is dat ik in mijn Kantoor zit te werken, waar de sonos (connect) dan hakkelt en dan uitvalt. Grappig is, dat de andere kamers (bv eetkamer, woonkamer en keuken), wel doorspelen en daarna soms ook even uitvallen. Alle SONOS players in huis (11 stuks), zijn bekabeld aangesloten.
Ik heb al een tijd zitten zoeken op dit forum, maar telkens is het te wijten aan bv Q-music,... maar bij mij lijkt er meer aan de hand te zijn. Alle sonos-spelers zijn geupdate, alsook de app op mijn smartphone. Half februari zijn wij geswitched van ISP - Proximus naar Telenet en denk dat de problemen toen begonnen zijn.
De modem van Telenet is een EMTA (enkel Internet ontvangst), en heb een ASUS AC-RT5300 die als DHCP fungeert. Daarnaast nog enkele andere routers (RT86u, RT68u, Airport Express v2 en Airport Extreme V6) en Gigaswitches. In deze configuratie is niets aangepast en is hetzelfde als toen we Proximus als ISP hadden. (ook daar was RT5300 de DHCP). Er zijn ook geen andere Wifi signalen van buitenaf, buiten de 3 interne SSID's die ik gebruik (1 hoofd en 2 gastnetwerken).
Gezien ik bij verschillende topics zag staan dat je een diagnose moest insturen na problemen (nu steeds problemen), heb ik meteen een info verstuurd. Het bevestigingsnummer is: 1678104568.
Alvast bedankt,
met vriendelijke groet,
DrBobke
Tunein radio stopt soms en gaat dan verder. Niet alle kamers tegelijk.
Reageren op dit topic is niet mogelijk.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.