Skip to main content
Vraag

Traagheid app

  • 13 July 2024
  • 9 reacties
  • 103 Bekeken

De App reageert ontzettend traag. Het duurt ruim 30 seconden voordat een gekozen nummer opstart. Ook krijg ik bijna altijd de melding “er is iets misgegaan”. Ik heb geen wifi problemen. 

9 Reacties

Badge

Tja, het wordt gewoon niet beter. Bijna alle functies zijn wel terug, maar nu problemen die ik eerder nooit had. En nog steeds zooooo langzaam. Vreselijk. Goed internet hier dus dat is het niet. 
 

Ook nu vallen mijn speakers vaak uit. Eerst een kant, dan de ander en dan allemaal. Dit gebeurde voor de app update nooit. Was zo’n heerlijk systeem. Nu is er altijd wat. Ik ging mijn systeem uitbreiden met een Beam en Woofer, maar nu waarschijnlijk naar een nieuw systeem als dit nog te lang duurt. Het is al 2 maanden!

Tja, het wordt gewoon niet beter. Bijna alle functies zijn wel terug, maar nu problemen die ik eerder nooit had. En nog steeds zooooo langzaam. Vreselijk. Goed internet hier dus dat is het niet. 
 

Ook nu vallen mijn speakers vaak uit. Eerst een kant, dan de ander en dan allemaal. Dit gebeurde voor de app update nooit. Was zo’n heerlijk systeem. Nu is er altijd wat. Ik ging mijn systeem uitbreiden met een Beam en Woofer, maar nu waarschijnlijk naar een nieuw systeem als dit nog te lang duurt. Het is al 2 maanden!

Ik heb mijn spul op Marktplaats gezet. Ik ben er helemaal klaar mee. Prima boxen, maar de software is waardeloos.

Badge

Dat ligt waarschijnlijk wel in het verschiet gezien de traagheid en slechte informatie die van Sonos komt. Geen interesse in hun voorheen zo goede en trouwe klanten. 

Reputatie 7

Bij mij is de app ook niet vlot, maar zo traag als jij zegt is hij niet bij iedereen. Dat betekent mogelijk dat er bij jou iets speciaals is waar de nieuwe app/software last van heeft. Dus heb je gekke dingen in je netwerk hap’s, meerdere routers)? Of weet je dat zo niet? Bel dan eens met Sonos, al is het er erg druk op het moment. Want uit zichzelf gaat dit niet veranderen.

Heb je zelf al wat uitgeprobeerd om je problemen op te lossen?

Bij mij is de app ook niet vlot, maar zo traag als jij zegt is hij niet bij iedereen. Dat betekent mogelijk dat er bij jou iets speciaals is waar de nieuwe app/software last van heeft. Dus heb je gekke dingen in je netwerk hap’s, meerdere routers)? Of weet je dat zo niet? Bel dan eens met Sonos, al is het er erg druk op het moment. Want uit zichzelf gaat dit niet veranderen.

Heb je zelf al wat uitgeprobeerd om je problemen op te lossen?

Alles al geprobeerd. Ook Sonos gebeld. Idd belachelijk lange wachttijden. Die konden mij ook niet verder helpen. Netwerk heb ik geen problemen mee. 

Badge

Hallo 106rallye,

misschien bent u een Sonos-trol, want altijd zijn uw antwoorden in de trend dat er bij de klant iets mis en niet de app

Het is wel degelijk de nieuwe app; de slechte software van die app heeft niet alleen bij mij, maar iedereen die Sonos gebruikt€ dezelfde nare dingen veroorzaakt. Er is niets mis met mijn internet of set-up; alles wat niet Sonos werkt nog even goed, alleen Sonos niet.
 

Ik heb uren aan de telefoon gezeten, de Sonos commentaren bekeken, en de fout ligt toch echt bij jullie. Enfin, de klanten/gebruikers verdwijnen gewoon, want er is geen goede service, er wordt gedaan alsof de klant het niet begrijpt, en nergens nog excuses aangeboden. Bekijk het maar!

Reputatie 7

@Paulvgb Ik zie welke zaken Sonos nog zegt te willen verbeteren met in de nieuwe app, c.q. software. Juist de geconstateerde verbindingsproblemen zitten daar niet bij. Dan is mijn advies toch niet zo gek om Sonos daarmee te confronteren en (wellicht) een oplossing te krijgen? Ik zeg niet dat het aan jou ligt, maar dat niet iedereen deze problemen heeft én dat Sonos ze niet heeft erkend en er dus niet aan lijkt te werken. Als je hier je probleem post en niet vermeldt dat je al met Sonos gebeld hebben, komt mijn advies als mosterd na de maaltijd. Alleen ik weet niet dat je al gebeld hebt als je dat niet meldt.

Maar dat de software bij iedereen dezelfde nare  dingen veroorzaakt heeft is ook gewoon niet waar. De extreme traagheid heb ik niet. Mijn speakers zijn nooit verdwenen uit de app. Ik heb geen problemen met mijn muziekbibliotheek (want die gebruik ik niet - ik gebruik al jaren Plex). Maar ik heb, zowel op de app, de GUI daarvan als de manier van uitrol ervan, zowel hier als elders forse kritiek geleverd.

Als je die problemen wel hebt is dat heel erg vervelend. Dat je geen hulp ervaart vanuit Sonos is erg slecht. Maar als je hier maar de helft vermeld van wat je geprobeerd hebt, vreemde berichten post over mogelijke redenen voor de moeilijkheden met de muziekbibliotheek en elke nuance afwijst omdat iedereen die het niet helemaal met je eens is een Sonos troll zou zijn, dan wordt het een beetje moeilijk om je hier te helpen.

Reputatie 1
Badge

106rallye lijkt het inderdaad tot zijn persoonlijke missie hebben gemaakt om alle klachten over Sonos in een iets minder catastrofaal daglicht te zetten. Maar het grote probleem is dat SONOS op geen enkele manier reageert op de stroom aan klachten. Ze hebben via hun systeem een eigen communicatiekanaal gecreëerd, maar daarover krijgen we alleen reclameboodschappen voor nieuwe producten. Waarom stuurt SONOS niet een boodschap aan alle klanten met een verklaring waarom ze een onaf product halsoverkop in de markt hebben gezet, waarom ze allerlei functionaliteiten eerst dachten te kunnen afschaffen en nu zeggen later weer op te nemen? 

Ik zit ook met een systeem dat voortdurend hapert, traag laadt, soms geen verbinding kan maken met andere speakers, enz. Als het al aan het netwerk ligt, dan zou ik uitleg verwachten van Sonos over wat de nieuwe app dan zo anders maakt dan de vorige, want die haperde echt nooit! Ik wil eigenlijk de S2 app weer terug en van Sonos de garantie dat er pas een nieuwe komt als die aantoonbaar BETER is dan de S2. 

Reputatie 7

Volgens mij benadruk ik juist dat je als gebruiker nu zelf iets moet doen, bij een systeem dat veel gebruikers altijd als plug’n’play hebben beschouwd. Tevens heb ik al een aantal malen het falen van Sonos bij zowel het ontwerp (meer via de cloud en dus gevoeliger voor verstoringen), als de invoering van de nieuwe app (missende features, vreemde UI) en de uitleg er omheen (geen of niet te vinden) benadrukt. Sonos heeft, zo schrijf ik elders ook, dat nog eens verergerd door vlak na de invoering twee van de drie manieren om contact te maken met de voor velen belangrijke muziekbibliotheek te verwijderen, wederom zonder duidelijke toelichting. Dat is niet “minder catastrofaal”, maar juist erger zou ik zeggen.

De waarheid is dus echter wel dat lijdzaam afwachten tot Sonos met een oplossing komt alleen je ergernis zal vergroten - je je muziekbeleving zullen verstoren cq. onmogelijk zullen maken. Dus bekijk of er gekke zaken in je netwerk zitten (access points, oude router), maak je probleem duidelijk bij Sonos, denk na over of Plex of iBroadcast iets voor je is. Dat is echter een boodschap die niet iedereen wil horen.

Reageer