Skip to main content

Hallo, sinds een paar dagen werkte Tuneln niet meer en kon ik geen muziek via Spotify app afspelen via mijn iPad en mobiel (iPhone).

bij een andere mobiel (ook iPhone werkte spotify wel maar Tuneln ook niet.

Heb alles opnieuw opgestart incl router en Deco’s (Deco m4). Toen werkte Tuneln weer maar. Spotify nog niet. Spotify app ziet Sonos wel maar verbind niet. Dag later Tuneln werkt weer niet.  Heb alle gereset en opnieuw geïnstalleerd.  Tuneln werk nu wel (weet niet hoelang) maar afspelen via Spotify doet het niet, ook nier meer op andere toestellen. Heb app gereset, er af gegooid maar geen resultaat. Kan spotify ook niet toevoegen als service (melding kan Spotify-account niet toevoegen) 

Wat doe ik fout ?

moet ik alles nog een keer resetten en oude account weggooien ?

Heb een Beam, One, one sl en sub staan.

alvast bedankt,

Groet,

Norbert

Sonos en een mesh systeem zijn soms geen gelukkige partners. Bij jou lijkt het nu ook mis te gaan - mogelijk zitten verschillende speakers op verschillende nodes.

Is het mogelijk je Beam bedraad aan te sluiten op de hoofd Deco? Desnoods om te kijken of het dan goed gaat?

Sonos en een mesh systeem zijn soms geen gelukkige partners. Bij jou lijkt het nu ook mis te gaan - mogelijk zitten verschillende speakers op verschillende nodes.

Is het mogelijk je Beam bedraad aan te sluiten op de hoofd Deco? Desnoods om te kijken of het dan goed gaat?

106rallye bedankt voor je reactie 
Bedraad aansluiten op hoofd Deco gaat niet. Deco heeft maar 2 poorten en die zijn bezet (1 voor kabel vanaf modem en in de andere zit de Hue bridge) en dan zit koog met een kabel die niet is wekte werken. Het heeft wel ruim anderhalf jaar zonder problemen gewerkt. 
zou een Sonos Boost dit mss kunnen verhelpen ? Met een netwerk switch kan ik dan meer poorten creëren (offside dat een slecht idee? 
wifi van ziggo router staat uit (dit ter info) 

groet,

Norbert

Wel vreemd inderdaad dat het opeens niet meer werkt. Misschien eerst eens met Sonos bellen?

Een Boost kan de oplossing zijn; de Sonos gaat dan van je wifi af. Ik gebruik hem ook. een switch na de hoofd-Deco plaatsen geeft je meer poorten. Bijvoorbeeld deze: https://tweakers.net/pricewatch/327757/tp-link-tl-sg105-10-100-1000-mbps-desktop-switch.html

De Boost mag niet te dicht bij een wifi-bron geplaatst worden.

Excuses voor het niet meer reageren.

Heb nog steeds problemen met het systeem. Al een uur of 5 (ja echt😔) met Sonos aan de lijn geweest en nog werkt het niet. Probleem begon dat ik geen radio meer kon afspelen via Tunlin, daarna geen verbinding meer via Spotify app. Afspelen lukt wel via airplay maar dit is niet handig (als van huis gaat valt de verbinding weg). Ook de stem bediening is niet meer in te stellen. Heb samen met Sonos van alles geprobeerd (ook laten meekijken naar instellingen via app op de ipad)

Geluid via tv werkt wel gewoon. Probleem sinds een paar dagen is dat de groep elke keer wordt opgedeeld in aparte kamers.

Het valt me op dat ik de Beam niet kan resetten, krijg geen groen lampje na reset fabrieksinstellingen.

Zonder de Beam kan ik wel direct vanuit de Spotify app muziek streamen.

Soms na alles weer opnieuw te hebben geïnstalleerd werkt streamen via Spotify app maar een dag later weer niet. Hulp via Sonos is niet echt alles, ze vertellen steeds andere “oplossingen” en heb al een aantal keren gehad dat de verbinding werd verbroken en dan bellen ze niet terug (op een keer na, die belde wel terug, terwijl anderen aangeven dat dit niet kan)

Zag gisteren dat de Beam WM1 heeft terwijl de Sub, One en One Sl WM2 hebben (alles is nu nog draadloos)

Ga nu de Beam bedraad (permanent) aansluiten en hoop dat dit een oplossing kan zijn, en heb een nieuwe Beam Gen2 besteld om te kijken of het echt aan de oude Beam ligt (kan de nieuwe retour sturen)

Ik hou jullie op de hoogte en als iemand met veel verstand hiervan in de buurt van Uden (N-B) woont dan mag ie gerust op de koffie komen😀

Dat de Sub en de surrounds op WM:2 staan is zoals het hoort:

WM: 0 = SonosNet

WM: 1 = Wifi

WM: 2 = Surrounds 5ghz

Pas de Beam naar Sonosnet gaat, gaan de surrounds “mee” naar WM:0.