Skip to main content

Spotify valt weg bij gebruik op Sonos 5play, symfonisk en Sonos one speakers. Deze speakers zijn bedraad aangesloten. Tune in en muziek streamen van NAS gaat perfect, maar spotify is een ramp. Constant stop de muziek, om 20 seconden later weer verder te gaan. Na het wegvallen van de muziek gebeurt het soms ook dat er direct een ander nummer wordt gestart en er tracks worden overgeslagen.

zijn er gebruikers die hier GEEN last van hebben? Eigenlijk ben ik er wel klaar mee en ben ik van plan over te stappen op een systeem dat wel 4 minuten zonder problemen een liedje kan streamen vanaf Spotify.

Hier heb ik echt nooit last van, misschien toch eens contact opnemen met Sonos of ze je kunnen helpen.

Mijn speakers zijn ook bedraad aangesloten, via een Sonos Boost. Ik heb hier ook geen last van.

En inderdaad: heb je Sonos al eens om hulp gevraagd?

Goedemiddag @Uif van Driel 

Vreemd probleem wat je ervaart inderdaad.

Het klinkt voor mij alsof er iets niet helemaal lekker loopt met de DNS van de router.

Als de DNS niet goed ingesteld is kan het inderdaad zijn dat nummer worden overgeslagen of halverwege stoppen.

Dit komt omdat dan de verbinding met de server verbroken wordt.

Wat je inderdaad kan doen is even telefonisch contact opnemen met mijn collega aan de telefoon.

We zullen je dan vragen om een diagnose in te zenden zodat we dit kunnen controleren. 

Telefonisch contact gehad, maar ook dat was geen succes. Aangedragen oplossing was om alles van mijn bedrade netwerk los te koppelen en enkel 1 sonos box rechtstreeks op de modem aan te sluiten. 

Wel vreemd dat 3 vd 5 boxen perfect werken en 2 steeds met uitval te maken hebben, zowel bedraad als op wifi. De afgelopen maanden veel p internet gezocht en dit probleem komt heel vaak voor, waarbij ik nog geen werkende oplossing heb gezien. 

Zijn het steeds dezelfde 2 speakers die dat doen? Dan zou ik ze eens omwisselen met 2 die het wel normaal doen. Zou natuurlijk niets uit moeten maken maar dan weet je het zeker. En ik heb ook wel eens gelezen dat de symfonisk gewoon iets minder zijn met verbinden dan bijvoorbeeld de one.