Beantwoord

Spotify toevoegen aan startscherm

  • 14 October 2023
  • 13 reacties
  • 126 Bekeken

Op het startscherm Mijn Sonos stond het Spotify-account van mijn vrouw (als laatste toegevoegd aan ons account). Ik heb dat verwijderd van Mijn Sonos, in de veronderstelling dat ik in plaats daarvan mijn eigen Spotify-account (ook gekoppeld aan Sonos) aan het startscherm zou kunnen toevoegen. Maar ik vind nergens zo'n optie. Hoe voeg ik Spotify toe aan het startscherm Mijn Sonos?

icon

Beste antwoord door FlorisMK 19 October 2023, 09:31

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

13 Reacties

Reputatie 7

Heb je deze handleiding gevolgd? 
 

https://support.sonos.com/nl-nl/article/use-multiple-accounts-for-the-same-music-service

Ja, zo heb ik in de app aangegeven welk account ik wil gebruiken (zie groene pijl in screenshot 1). Dat heeft echter geen enkel effect op de aan/of afwezigheid van Spotify in het startscherm (Mijn Sonos) (zie rode pijl in screenshot 2, waar ik met Bewerken het account van mijn vrouw heb verwijderd).

 

Reputatie 7

De term “startscherm” was voor mij wat verwarrend - de app start bij mij echt nooit op dit scherm. Dit is dus het “Mijn Sonos- scherm”. Bij mij staat daar ook niet mijn Spotify account, wel de meest recent afgespeelde playlists:

Ik kan vanuit dit scherm ook geen Spotify-accounts verwijderen overigens. De knop “Wijzig” geeft me alleen de mogelijkheid om lijsten van deze pagina te verwijderen. Accounts toevoegen en verwijderen moet echt via Instellingen-Services en voice.

De vraag is een beetje wat je nu precies wilt. Je account is toegevoegd? Wilje dat van je vrouw ook toevoegen (je kunt dan per app laten onthouden welk account de app op die telefoon wordt gebruikt)?

Ik wil precies wat ik zeg. Spotify stond op Mijn Sonos, op de plek die ik aanwijs in mijn tweede screenshot. Alleen stond Spotify daar op het account van mijn vrouw.

In plaats daarvan wil ik Spotify op Mijn Sonos zichtbaar, maar dan op mijn account.

Met Bewerken van Mijn Sonos kon in het Spotify-account van mijn vrouw wél weghalen van Mijn Sonos, maar ik vind geen manier om zelf Spotify toe te voegen aan dat schern. Dát wil ik.

Badge +2

Hoi @FlorisMK,

Welkom op de Sonos Community!

Uit je post snap ik dat je op de "Mijn Sonos" pagina je eigen Spotify wilt zien. Deze pagina toont de volgende vier categorieën:

  1. Recent afgespeeld - hier zie je letterlijk wat recent afgespeeld is op jouw Sonos-systeem. Dit is niet controller-afhankelijk. 
  2. Afspeellijsten - Deze kun je zelf creëren. Hou wel in de gaten op welke account je bent ingelogd (zie Sonos-afspeellijsten) in deze link
  3. Nummers - De nummers die je in je Sonos-bibliotheek zet
  4. Stations - Stations die je zelf opslaat 

In het “Mijn Sonos” scherm kun je niet een specifiek Spotify Account toevoegen.

Ook is het mogelijk om via Spotify-Direct je eigen muziek af te spelen op de gewenste Sonos-speaker.

Ik hoop dat dit helpt.

Hi Eddy C, dank voor je reactie.

Het gekke is: tot ik het zelf handmatig verwijderde (via Bewerken), stond het Spotify-account van mijn vrouw echt op de Mijn Sonos-pagina, als categorie zoals Recent afgespeeld > en Afspeellijsten >, die er nog wél staan. Daarentegen staan Nummers en Stations, die jij noemt, bij mij níet op Mijn Sonos. En de optie Bewerken heeft verder geen optie om iets toe te voegen, dus Nummers en Stations zou ik evenmin kunnen toevoegen als Spotify.

Dus ik snap niet zo goed hoe het dan überhaupt kan dat Spotify van mijn vrouw dus eerst wél op Mijn Sonos stond, en hoe ik Nummers en Stations zou kunnen zien op Mijn Sonos?

Reputatie 7

Ik weet niet precies hoe deze pagina werkt, maar wellicht telt hij ook zaken mij di via de Spotify app zijn afgespeeld? Of heeft je echtgenote een playlist met haar naam?

Even getest: afgespeelde nummers uit Spotify worden niet in een aparte categorie geplaatst op Mijn Sonos, die verschijnen gewoon in Recent afgespeeld.

En het was geen afspeellijst in Afspeelllijsten, het was echt een aparte categorie in Mijn Sonos. Ik heb die met Bewerken verwijderd. Toen ik naar Bewerken ging, stonden daar Recent afgespeeld, Afspeellijsten, en als derde dus iets van Spotify (Ilse). Met een klein rood schildje om die categorie te verwijderen. Toen ik dat had gedaan, stonden in Bewerken alleen nog Recent afgespeeld en Afspeellijsten (die beide niet te verwijderen zijn). Dat is nu nog steeds zo.

Reputatie 7

En bij bewerken kun je niets meer toevoegen?

Precies. Daar zijn alleen die twee opties over, die ik kan rangschikken, maar verder niets (want die twee zijn niet verwijderbaar). Geen toevoegen.

Reputatie 7

En als je de app (niet het systeem, alleen de app) eens reset?

https://en.community.sonos.com/controllers-and-music-services-228995/reset-sonos-controller-6829876

De reset levert 2 Sonos Radio-opties op in het Mijn Sonos-scherm: Sonos Radio ontdekken en Trending in Nederland. En dat gaf me wel de oplossing!

In Sonos Radio op de Bladeren-pagina (de tweede, met het muzieknootje) vielen me ineens de sterretjes op naast de verschillende categorieën. Daarmee blijk je iets als favoriet te kunnen markeren, en dan verschijnt het op Mijn Sonos. Op die manier kan ik dus ook onderdelen van de Spotify-bibliotheek aan Mijn Sonos toevoegen. Die sterretjes staan bij alle onderdelen van de bibliotheek van Sonos, dus op die manier kan je aan Mijn Sonos toevoegen wat je maar wilt.

Opgelost!

Badge +2

Hoi @FlorisMK 

 

Fijn om te lezen dat je de oplossing hebt gevonden.

Moest dit zelf ook nog even nakijken sinds ik zelf geen Spotify gebruik, en het klopt dat je verschillende afspeellijsten, top mixen, e.z.v. van verschillende Spotify-accounts aan je “Mijn Sonos” kan toevoegen.