Spotify en sonos meerdere accounts werkbaar krijgen

  • 2 December 2023
  • 5 reacties
  • 58 Bekeken

Hoi,

Ik heb al veel topics gelezen, en stappen gevolgd, maar kom hier echt niet uit.

We hebben een Family Spotify account en die gekoppeld aan Sonos. Op verschillende kamers kunnen we gelijktijdig en afzonderlijk van elkaar muziek luisteren, dat gaat allemaal goed.

 

Het gaat echter fout als 1 van ons binnen via Sonos muziek luistert en de ander gaat buiten wandelen/hardlopen en luistert dan naar Spotify. Dan kan er maar 1 iemand luisteren en wordt de ander eruit gegooid.

 

Ik heb al accounts verwijderd en weer toegevoegd, maar het lukt gewoon echt nog niet.

Heeft er iemand een duidelijk stappenplan hoe we dit kunnen oplossen?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Helaas heb ik hetzelfde probleem. Mar dat is pas sinds kort. Wellicht een paar weken.

 

Ik hoop dat hier snel een oplossing voor komt

 

Maurice

Reputatie 7

@Happie @MauriceN Als het weergeven op Sonos via de account van degene die het huis verlaat stopt op het moment dat hij buitenshuis Spotify gebruikt, dan is dit verwacht gedrag: Spotify checkt of een account meerdere keren gebruikt wordt en stopt de oudts in gebruik zijnde weergave. Is dit bij jullie het geval?

Hoi @106rallye,

 

In mijn geval niet. Mijn Sonos heeft binnen het Family Spotify abo een eigen account. Daar heb ik dat juist op deze manier voor gemaakt.

 

Groet,

Maurice

Reputatie 7

En dat speciale Sonos-account stopt met spelen op Sonos als een ander account buitenshuis wordt gebruikt? En dat geldt alleen voor het speciaal voor Sonos gemaakte account? Niet ook voor de andere?

Dat laatste heb ik nog niet gechecked. Dus dat ga ik nog testen.

Het Sonos account stopt wanneer ik met mijn eigen Spotify account een playlist afspeel op een niet Sonos device. Dat kan ook elders binnenshuis zijn.