Vraag

Spontaan verbindingsprobleem: Geen spotify, AppleMusic of Update. Wel Sonos Radio.

  • 21 May 2023
  • 14 reacties
  • 112 Bekeken

Ik heb 3 ruimtes met Sonos:

woonkamer: ARC+SUB+OneSL (2x) Alleen ARC bedraad aangesloten

Werkkamer: OneSL (2x) 1 OneSL bedraad aangesloten

Keuken: OneSL

 

Alles heeft altijd prima gewerkt, maar ik kom terug van vakantie en er zijn verbindingsproblemen:

Ik kan via de Sonos App geen Spotify en Apple Music meer afspelen. Sonos Radio werkt wel !

Check voor firmware update leidt tot “Updateprobleem!

Als ik bij “Settings - Netwerk beheren” kies dan leidt dat tot een Foutcode 1001 

Wat heb ik al geprobeerd: Alle Sonos speakers herstarten, router resetten, maar niets helpt... 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

14 Reacties

Reputatie 7

1001 is inderdaad een verbindingsprobleem, zie https://support.sonos.com/nl-nl/article/error-1001-when-updating-sonos Kun je eens één van je Sonossen tijdelijk via een kabel verbinden met je router en het dan nog eens proberen?

Dank voor de suggestie, maar zoals mijn post vermeldt, zijn 2 devices al rechtstreeks op de router aangesloten: mijn ARC in de woonkamer en 1 OneSL in mijn werkkamer.

Reputatie 5
Badge +3

Ben je in het buitenland geweest? Staat je telefoon nog op een ander land ingesteld? 

Ja in het buitenland geweest, maar nu thuis gewoon met telefoon en iPad weer op mijn eigen WiFi netwerk.

Ik kan ook gewoon via de Sonos App op telefoon en iPad het systeem bedienen en zelfs Sonos Radio laten spelen. Hij moet dus ergens wel connectiviteit hebben, want de stream wordt gespeeld, maar geen spotify en Apple Music en geen connectiviteit voor update check of om de genoemde streaming diensten opnieuw te autoriseren….

 

Update na contact met Sonos support: Het vermoeden is dat de issue zit in de iPhone en iPad die worden gebruikt. Deze worden gemanaged door een bedrijf die wellicht de beperkingen mbt veiligheid strakker (te?) heeft gezet.

Ik heb nu hetzelfde probleem maar op mijn Android telefoon. Sonos update zit volgens mij een fout in. Erg vervelend dat ze problemen met hun update bij de klant neerleggen. 

 

Reputatie 7

Als dat inderdaad zo is……

Reputatie 5
Badge +3

Hier nog nooit iets gemerkt van een update oid..

Klopt wel. Met niet werk telefoon werkt alles prima.

Reputatie 7

Windows defender?

MS Defender op iOS

Reputatie 7

Ik lees daar meer over. Die lijken opeens Sonos niet meer te willen…..

Ja? Ligt het aan MS Defender of aan de restricties die mijn  werkgever afdwingt?