Skip to main content

Sinds de update van ons Wifinetwerk, geen mogelijkheid meer om Sonos via App te bedienen.

In huis is bijna alles bekabeld, slechts 1 Wifi-netwerk aanwezig.

Aanwezige apparatuur:

• Sonos Playbar bekabeld
  • Sonos Playbase bekabeld
  • Sonos Connect bekabeld
  • Sonos Boost bekabeld
  • Sonos Play 3 Wifi
  • Ikea Symfonisk Wifi

Afspelen via TV (Glasvezel op Playbar) geeft direct geluid op Playbar en Playbase, dus deze koppeling werkt correct.

Ik de Sonos App op mijn Mac gedownload. Gek genoeg kan ik via deze app alle Sonos apparaten bereiken, afspelen en alarmen instellen.

Via de App op een iPhone/Ipad (laatst beschikbare versie en software), kan ik geen verbinding meer maken met Sonos-apparaten. Nieuwe naam Wifinetwerk gekoppeld, geen resultaat.

Hulpprogramma via app al doorgelopen, geen resultaat.

Snap niet waar ik het verder moet zoeken.

Ter aanvulling:

Ziggo-internet, router geen Wifi geactiveerd, alleen bekabeld. Geen andere Wifi aanwezig in pand.

Rechtstreeks bekabeld op router Ziggo is een Ziggo Wifibooster, heeft verbinding met twee andere Wifiboosters via Wifi.

Allemaal zelfde Wifinetwerk met zelfde SSID, Ikea Symfonisk en Play3 werken via deze Wifi.

Rest Sonos alle bekabeld. Alle apparaten van Sonos kunnen vanuit iMac en Spotify benaderd en afgespeeld worden.

Het lijkt er toch op dat je telefoon je Sonos systeem niet vindt op het netwerk. Zit er een blokkade tussen je bedrade netwerk en de wifi?