Skip to main content
Antwoord

sonos voice instellen in het Nederlands?

• September 5, 2025
  • 5 reacties
  • 454 Bekeken

hoe kan ik in Sonos voice instellen dat het de Nederlandse taal verstaat?

Beste antwoord door 106rallye

Dat zou wel kunnen, via Sonos werkt Alexa alleen in het Engels. Ik gebruik zelf Google Assistent, dus hoe Alexa werkt hoor ik graag als jij het probeert (je kunt zo’n Echo wellicht proberen en evt. terugsturen).

5 Reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • September 5, 2025

Waar gaat het mis? Dit is wat AI aangeeft:

Ja, Sonos ondersteunt spraakbesturing in het Nederlands met Sonos Voice Control en ook via de Google Assistent. Je voegt Sonos” Voice Control toe via de Instellingen in de Sonos-app en bedient het systeem met "Hey Sonos". Je kunt ook de Google Assistent gebruiken, mits deze geïnstalleerd is op een compatibele speaker. 

Sonos Voice Control

• Wat het is: Een spraakassistent die specifiek is ontwikkeld om je Sonos-systeem te bedienen. 
  • Hoe het werkt: Gebruik de activeringswoorden "Hey Sonos" om de assistent te starten. 
  • Hoe je het instelt:
    1. Open de Sonos-app. 
    2. Ga naar het Instellingen-menu. 
    3. Selecteer Algemene instellingen. 
    4. Kies Spraakassistenten en selecteer vervolgens Voeg een spraakassistent toe. 
    5. Selecteer Sonos Voice Control en volg de instructies in de app. 

106rallye
  • September 6, 2025

@Dicks56 Niet, zie onder.

@Erooij Kan ik nou beter googelen dan AI?

Set up Sonos Voice Control | Sonos

“Sonos Voice Control is available in US-English and French."’

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • September 6, 2025

@106rallye Kennelijk 😂   Zo zie je maar hoe onbetrouwbaar AI kan zijn. 
Zelf gebruik ik geen Voice Control omdat ik het vreemd blijf vinden om zomaar wat in de ruimte te lullen naar iets wat negen van de tien keer toch niet luistert.

• Auteur
  • Novice
  • September 6, 2025

Werkt zo’n echo plus of een ander model van Amazon dan wel via Alexa met de Nederlandse taal of is dit ook niet beschikbaar?🫣🫣

106rallye
  • Antwoord
  • September 7, 2025

Dat zou wel kunnen, via Sonos werkt Alexa alleen in het Engels. Ik gebruik zelf Google Assistent, dus hoe Alexa werkt hoor ik graag als jij het probeert (je kunt zo’n Echo wellicht proberen en evt. terugsturen).