Skip to main content

Het volgende rare probleem doet zich voor. Ik werk op ongeveer 7 kilometer van mijn woning en gebruik in mijn auto Spotify via mijn smartphone.

Thuis heb ik een Sonos Ikea Symfonisk die via de Ipad ook gelinkt is aan Spotify.

Als de speaker thuis aan het afspelen is en ik vertrek op mijn werk dan valt na een 2tal kilometer mijn muziek steeds uit. We zijn er achtergekomen dat op het moment dat probleem zich dan ook thuis voordoet. Als ik in de auto de muziek terug aanzet valt de speaker thuis uit en als mijn vrouw dan thuis de speaker terug aanzet stopt Spotify met spelen in de auto. En dat terwijl ik dus op ongeveer 5km van huis ben. Een beetje ambetant dus.

Iemand enig idee hoe we dit kunnen oplossen?

Nog even vermelden dat ik oorspronkelijk ook de Sonos app op mijn smartphone had maar dat ik die omwille van bovenstaand probleem terug heb verwijderd. Maar dat bleek dus niet te helpen.

Alvast bedankt voor de tips

gebruik je thuis de Sonos app of de Spotify app voor Spotify?

Je kunt één Spotify account maar op één plaats tegelijk gebruiken. De tweede helft van je probleem is dus logisch: als jij in de auto Spotify gebruikt dan zou het thuis niet moeten werken en andersom. Als ik je goed begrijp werkt dit dubbel gebruik van Spotify wel als jij op je werk zit en je vrouw thuis? Want dat is eigenlijk gekker.

Wat bedoel je met “Thuis heb ik een Sonos Ikea Symfonisk die via de Ipad ook gelinkt is aan Spotify.”? Want de link met Spotify zit óf in de speaker (gebruik Sonos app) óf in de Spotify app op de iPad (gebruik Spotify app).

Oplossing zou dit zijn https://www.spotify.com/nl/duo/ Dan moet je beide accounts in de Sonos app activeren en voor de juiste kiezen bij gebruik, of de juiste Spotify app gebruiken met het juiste account.

De Sonos app is enkele een afstandsbediening voor het systeem, dus het zou niet uit moeten maken of die op je telefoon staat of niet.

Een hele info waar ik wel wat mee kan.

Bedankt hiervoor.

Ik probeer binnenkort je tip eens uit.

Reageer