Skip to main content

Hoi allemaal,

Ik heb een PC via hdmi 2.1 aangesloten op een LG CX oled, deze TV heeft 120fps met VRR. Als ik de Sonos S2 app open op de PC dan flikkert mijn TV scherm omdat de tv door de sonos app schakelt van 120fps naar 40fps. Dit is erg irritant omdat dit een constante flikkering veroorzaakt door het verspringen van 40hz naar 120hz.

De sonos app is ook de enige software op mijn PC die dit veroorzaakt. Iemand anders die dit heeft en eventuele oplossing?

Ik zal de combinatie niet helemaal begrijpen, maar het beeld wordt via HDMI naar de tv gestuurd van hetgeen je afspeelt op de pc? Normaal gaat het geluid dan toch ook mee via de HDMI en hoef je de app niet te openen, of……?

Je zou dan verder toch een telefoon kunnen gebruiken om de sonosapp te gebruiken., of de afstandsbediening van de tv?

Ik zou inderdaad mijn telefoon of afstandsbediening kunnen gebruiken maar het is voor mij handiger om het meteen via de PC te kunnen doen. Wat ook kan alleen dan met flikkering vanwege de FPS veranderingen. Maar ik neem aan dat hier geen oplossing voor is?

Ik verwacht niet dat er veel mensen op deze wijze tv zullen kijken, nog dat deze dan eenzelfde configuratie zullen hebben.

Mijn verwachting is dan ook dat een antwoord op deze vraag hier moeilijk gevonden zal worden. Ik vermoed dat dit meer met de techniek van de computer dan met de techniek van Sonos te maken heeft.

Lijkt inderdaad niet veel aan te doen te zijn. Sonos vernieuwt de app ook niet meer (wordt wel up to date gehouden), dus verwacht geen verbetering.