Skip to main content
Beantwoord

Sonos Ray met S1 app

Snoekie
Forum|alt.badge.img+1

Ik kocht gisteren een Sonos Ray om aan te sluiten op mijn tv in de slaapkamer. Gezien ik een heleboel sonos apparaten heb, waarvan een deel enkel met de S1 app werken, gebruik ik de S2 versie niet. Nu wil ik de sonos Ray met mijn TV verbinden, doch dit gaat blijkbaar niet via de S1 app. Hoe los ik dit probleem op?
Kan ik de S2 versie downloaden enkel voor de slaapkamer (Sonos Ray) en de S1 versie blijven gebruiken voor mijn overige apparaten?

Beste antwoord door Snoekie

Ik heb net gebeld met Sonos en kreeg dit antwoord:
Je kan zonder problemen de S1 en S2 gebruiken voor eenzelfde installatie.
Dus ik mijn geval de S2 om de sonos Ray aan de praat te krijgen voor mijn TV in de slaapkamer.
De S1 blijf ik dan gebruiken zoals ik deze tot op heden gebruik.
Kan iemand dit bevestigen, alvorens ik een onomkeerbaar probleem heb door de S2 app te downloaden?

Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

7 Reacties

106rallye
  • 8384 reacties
  • 3 maart 2025

Ja, dat kan.

Snoekie
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Junior
  • 8 reacties
  • 3 maart 2025
106rallye schreef:

Ja, dat kan.

Kan je me even uitleggen hoe ik dat best aanpak, want via chatgpt krijg ik deze uitleg:

kan je de sonos S1 en S2 app door mekaar gebruiken

ChatGPT zei:

Nee, de Sonos S1 en Sonos S2 apps kunnen niet door elkaar worden gebruikt op hetzelfde systeem. Dit betekent:

• Als je een systeem hebt met alleen S1-compatibele speakers, dan moet je de S1-app gebruiken.
  • Als je een systeem hebt met S2-compatibele speakers, dan moet je de S2-app gebruiken.
  • Heb je een mix van S1- en S2-speakers? Dan moet je óf:
    • Alle speakers op S1 houden (met de S1-app), maar dan mis je nieuwe functies.
    • De compatibele speakers upgraden naar S2, maar dan werken je oude S1-speakers niet meer samen met de nieuwe.

Je kunt dus niet tegelijkertijd beide apps gebruiken op hetzelfde systeem. Je moet kiezen of je bij S1 blijft of naar S2 overstapt.

106rallye
  • 8384 reacties
  • 4 maart 2025

Echt. ChatGPT?

Jouw vraag: “Kan ik de S2 versie downloaden enkel voor de slaapkamer (Sonos Ray) en de S1 versie blijven gebruiken voor mijn overige apparaten?”

Het antwoord: “Nee, de Sonos S1 en Sonos S2 apps kunnen niet door elkaar worden gebruikt op hetzelfde systeem.”

Maar “door elkaar worden gebruikt op hetzelfde systeem” was de vraag die je niet die je hier stelde. Daarin heeft ChatGPT gelijk: voor Sonos gelden S1 en S2 als twee besturingssysteem - voor hert ene systeem gebruik je dus de S1-app, voor het andere de S2 app.

Misschien een kleine toevoeging nog: ik lees gevallen waarin Sonos je voor S1 blijft vragen S2 te installeren. Welke van jouw devices doen enkel S1?

Snoekie
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Junior
  • 8 reacties
  • 4 maart 2025

Ik heb volgende S1 apparaten:
1. TV living: Playbar + 2x play 1 (als surround) + Amp + Sub
2. Groep keuken: 1x Play 1 - 1x Play 5 (gen 2) + 2 niet-sonos speaeks die via de Amp worden            aangestuurd + SUB
3. Slaapkamer: 1x play 1 + sonos Ray (enkel voor TV)

Snoekie
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Junior
  • 8 reacties
  • Antwoord
  • 4 maart 2025

Ik heb net gebeld met Sonos en kreeg dit antwoord:
Je kan zonder problemen de S1 en S2 gebruiken voor eenzelfde installatie.
Dus ik mijn geval de S2 om de sonos Ray aan de praat te krijgen voor mijn TV in de slaapkamer.
De S1 blijf ik dan gebruiken zoals ik deze tot op heden gebruik.
Kan iemand dit bevestigen, alvorens ik een onomkeerbaar probleem heb door de S2 app te downloaden?

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • 4371 reacties
  • 4 maart 2025

Waarom zou je twijfelen aan en wat ​@106rallye aangeeft en vervolgens ook door Sonos wordt bevestigd.

Ja het kan dus.

Snoekie
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Junior
  • 8 reacties
  • 4 maart 2025

Omdat het mij niet helemaal duidelijk was.
Dus ik download de S2 en gebruik deze uitsluitend voor de Ray.

Thx voor jullie antwoorden.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen