Sonos Radio


Reputatie 7
Badge +3

Ik zit nu wat te struinen door Sonos Radio. Ik geloof niet dat ik hier echt vrolijk van word. Leuk dat er duizenden station aangeboden wordt, maar hoe kan je ooit je favorieten hierin vinden. Ik heb een zoekopdracht gedaan voor bijvoorbeeld Radio 10 Gold, ik kan hem niet vinden. Wel gewoon Radio 10. Dan maar even zoeken in “Nederland” waarbij je een enorme onduidelijk gesorteerde lijst aan stations voorgeschoteld krijgt. 
Ik luister graag naar blues maar ook deze staat niet als genre genoemd. Er is nog een hoop werk aan de winkel.
Denk dat ik toch maar TuneIn blijf gebruiken. 
 

Wat is jullie eerste ervaring?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

14 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

De browsefunctie verdient nog wat werk inderdaad. Voor locatie bijvoorbeeld erg op Amerikaanse leest geschoeid,  waar iedere stad zijn eigen stations heeft. In Nederland minder relevant, leuk dat QMusic in Amsterdam zit, maar het is gewoon een nationale zender die ook navenant gepositioneerd zou moeten zijn.

 

Ik luister nauwelijks radio, en als ik het luister, dan naar de grote stations (NPO 1, 2, QMusic), die vrij makkelijk te vinden waren met de zoekfunctie.

Omdat ik de gedachte van een door Sonos beheerde service wel aardig vond, heb ik TuneIn erdoor vervangen en mijn favorieten ingesteld. Ik kan me wel voorstellen dat voor de wat intensievere gebruiker, of iemand die echt muziek wil ontdekken, het nog niet top is.

De echte meerwaarde zal moeten komen als de curated content ook naar Nederland komt.

Reputatie 6
Badge +3

Ik heb altijd radio aan via TuneIn en luister ook altijd naar een paar vaste zenders. Sonos Radio heeft voor mij dus niet veel toegevoegde waarde behalve dat de afhankelijkheid van TuneIn me niet bevalt. Als ik echter onderstaande passage lees uit het introductiebericht, vraag ik me af hoe onafhankelijk deze nieuwe service is.

 

Ontdek meer van de 100+ services op Sonos
Sonos heeft oude partners samengebracht om een geweldige luisterervaring mogelijk te maken met Sonos Radio, van TuneIn en iHeartRadio tot Napster , de allereerste streamingservice op Sonos die de catalogus voor Sonos Stations mogelijk maakt.

Reputatie 1
Badge +1

Is er wel iets veranderd dan?

Denk eerder dat het allemaal het zelfde is gebleven, alleen dat er een Sonos schil overheen gelegd is.

 

Zo kan Sonos ons nog meer in de gaten houden

Reputatie 7
Badge +3

Je vraagt je inderdaad af wat de reden is om dit te toen wanneer je al een dienst als TuneIn en andere radiomogelijkheden  beschikbaar stelt. Zal dus inderdaad een commerciële beslissing zijn. De genoemde extra’s die wij nog niet hebben zit ik ook niet echt op te wachten. 
Waar ik bang voor ben is dat Sonos Radio leidend gaat worden en de andere daarin opgaan. Op zich maakt mij dat ook niet zo heel veel uit, maar dan zal er heel veel werk verricht moeten worden om eea wel overzichtelijk te maken. 
Mocht alles ook gewoon apart blijven draaien dan verwijder ik Sonos Radio en ga ik verder zoals ik gewend was.

Reputatie 1
Badge +1

Ik installeer pas Sonos radio als de rest niet meer werkt.

Zie niet echt de toegevoegde waarde

Reputatie 7

Heb je wel een keus? Volgens mij staat hij net als TuneIn gewoon in de lijst…...

Reputatie 1
Badge +1

Als je je gegevens niet er in zet, dus je niet aanmeld, staat het nog niet geactiveerd

Reputatie 5
Badge +3

Ik heb altijd radio aan via TuneIn en luister ook altijd naar een paar vaste zenders. Sonos Radio heeft voor mij dus niet veel toegevoegde waarde behalve dat de afhankelijkheid van TuneIn me niet bevalt. Als ik echter onderstaande passage lees uit het introductiebericht, vraag ik me af hoe onafhankelijk deze nieuwe service is.

 

Ontdek meer van de 100+ services op Sonos
Sonos heeft oude partners samengebracht om een geweldige luisterervaring mogelijk te maken met Sonos Radio, van TuneIn en iHeartRadio tot Napster , de allereerste streamingservice op Sonos die de catalogus voor Sonos Stations mogelijk maakt.


Het lijkt er inderdaad sterk op dat voor veel conventionele zenders, zeker in Nederland, Sonos Radio gewoon een "shell" is die TuneIn stations doorgeeft (zie post in link).

Reputatie 1
Badge +1

Pfff, Sonos is weer goed bezig.

Ik activeer Sonos radio niet, is alleen maar een Sonos plaatje wat je krijgt, maar zoals ik het nu zie is het op de achtergrond gewoon Tuneln radio.

Ik heb het systeem nou een klein jaartje, werkt prima, maar in dat jaartje heeft Sonos het voor elkaar gekregen om veel mensen boos te maken, die mensen stappen over, ziet Sonos nooit meer terug.

 

Reputatie 3
Badge +2

@Erooij De naam Radio 10 Gold bestaat niet meer (ook niet in Tune-in te vinden) maar is nu verdeeld in Radio 10, 60&70’s, 80’s en 90’s hits allemaal gewoon te vinden in beide services.

Je favorieten kun je opslaan in Mijn Sonos, net als met TuneIn kan, zo creeer je je eigen overzicht.

 

@Sonos123 Ik begrijp je laatste post niet helemaal, vanwaar deze kritiek? Sonos heeft niks weggehaald en alleen maar een nieuwe service toegevoegd, je kunt het toch nog net zo gebruiken als je gewend was?

 

 

 

Reputatie 1
Badge +1

Ik activeer het gewoon nog niet, ik zie het belang gewoon nog niet zo.

Blijft al de andere apps gewoon bestaan, vervangt deze de huidige apps?

Ben zelf best tevreden over Sonos, maar lees ook geregeld negatieve berichten, dat is wat ik bedoel

 

Reputatie 3
Badge +2

Geen idee, dat zul je Sonos moeten vragen, maar vooralsnog zie ik de rest nog gewoon beschikbaar.

Ik zou ook niet weten waarom Sonos die zou verwijderen, dat is zover ik weet nog nooit gebeurd als het niet de service zelf was die de stekker er uit trok.

Reputatie 7
Badge +3

@Damon77 Dank voor de tip. Ik had deze bij mijn zenders staan n daar gaf die kennelijk nog de oude naam aan. Feit blijft dat het, door de hoeveelheid zenders, erg onoverzichtelijk kwa opzet is. Persoonlijk zou ik verwachten dat bij een zoekopdracht naar “ Radio 10” ook alle subzenders getoond zouden worden. Het gekke is dat wanneer je er alleen “60” achter zet de zender wel gevonden wordt.

Overigens is dit bij de andere aanbieders ook niet echt volledig. 
 

oeps: ik zie nu de optie “meer” in lichte lettertjes aan de rechterkant staan. Dan komen ze wel allemaal. 🥴

Reputatie 3
Badge +2

 

Even naar beneden scrollen na op “meer” te hebben geklikt, Radio 10 is wereldwijd natuurlijk nogal ‘n generieke naam.

[Edit] Ah je had ‘m ook al ;)