Vraag

Sonos - plex

  • 26 August 2023
  • 12 reacties
  • 79 Bekeken

Hallo

Sinds een tijdje kan ik bepaalde bestanden via plex niet meer op sonos afspelen. MP3-bestanden en hi res flac-bestanden werken wel. Enkel flac-bestanden van cd-kwaliteit werken niet. Alle muziek is via een externe harde schrijf met mijn computer verbonden.


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

12 Reacties

Reputatie 7

Via Plex zelf werkt wel? Krijg je een foutmelding?

Via plex werkt wel (geluid via computer). Enkel als ik het via sonos probeer krijg ik een foutmelding.

 

Reputatie 7

Welke?

Als ik vanuit Plex start slaat hij de nummers over, vanuit sonos zegt hij “ kan (titel) niet afspelen. Verbinding met plex verbroken (zie afbeelding). 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Het probleem zit dus in Plex en niet in Sonos lijkt mij. Plex kan kennelijk die codec niet aan. Mogelijk dat de site van Plex een oplossing kan bieden.

Het heeft wel gewerkt …

Bovendien speelt hij hi-res flac bestanden wel, dat zou toch dezelfde codec moeten zijn.

Het probleem zit ergens in de verbinding tussen plex en sonos denk ik.

Heb al op de site van plex gezocht. Daar heb ik geen oplossing gevonden.

Reputatie 7
Badge +3

Maar wanneer ik je bericht goed begrijp dan zijn er ook problemen wanneer je vanuit Plex start. Dat heeft dan toch verder niets met Sonos te maken?

Jawel, als,ik via Plex iets op de pc afspeel, werkt alles. Als ik Plex met Sonos verbind, werkt het niet.

Reputatie 7
Badge +3

Dan heb ik je omschrijving “Als ik vanuit Plex start slaat hij de nummers over,…….” niet goed begrepen.

Welke Sonosversie gebruik je S1 of S2. Alleen S2 zou 24bits bestanden aan moeten kunnen. 

S2

Reputatie 7

Vreemd. Je zou eens een diagnose kunnen makken binnen een kwartier nadat het weer gebeurt en dan eens bellen met Sonos.