Beantwoord

sonos one sl “This is tunein”

  • 6 January 2024
  • 6 reacties
  • 168 Bekeken

Badge

Titel moet zijn “This is tunein”, maar lukt me niet om aan te passen.
 

Sinds kort heb ik 3 Sonos one SL boxen bij mijn schoonmoeder geïnstalleerd. Via Sonos radio haar favoriete radiostation geselecteerd. Dat is ook het enige wat ze wil horen 😁

Het werkte perfect want ze kon hem gewoon met de hand aanzetten en dan stond meteen het radiostation aan. 

Nu heeft ze hem een paar dagen niet aangehad. Als ze hem nu aanzet dan krijgt ze via de speaker de melding ‘This is tunein’. Heel vervelend want ik woon niet in de buurt. 

Weet iemand waarom dit gebeurt en hoe dit opgelost kan worden? Hopelijk kan ik het dan door iemand laten oplossen die meer telefoon vaardig is dan m’n schoonmoeder

icon

Beste antwoord door 106rallye 12 March 2024, 17:21

Bekijk origineel

6 Reacties

Reputatie 7

Het kan zijn dat het systeem opnieuw is opgestart en daardoor de zender is kwijtgeraakt. Alleen de melding van TuneIn komt me daarbij dan vreemd voor.

Als je schoonmoeder niet zo goed is met haar telefoon en maar één zender luistert zou een IKEA Dirigera afstandsbediening iets voor haar kunnen zijn. Daarop kun twee voorkeuzezenders instellen onder een tweetal knoppen. Je hebt ook de Dirigera hub nodig.

Een Nest Mini toevoegen kan ook. Dan kan ze iets meer (en met voice control). 

Ik ben dus niet de enige met deze melding van TuneIn. Probleem al opgelost?

Ook hier stopt de radio (verschillende zenders) soms en start dan weer op met “This is Tunein” en gaat dan weer verder met het spelen van de gekozen zender. Oplossing?

Reputatie 7

Een stabielere verbinding? De melding van TuneIn komt elke keer dat een nieuwe stream start, dus ook als de verbinding even verbreekt.

Heeft niets met een stabiele verbinding te maken. Zit in de software. Gebeurt namelijk ook als in mijn Sonos Play 5 via de kabel aansluit.

Reputatie 7

Het nieuw starten van de stream kan ook bij TuneIn liggen. Daar eens navragen?

Reageer