Beantwoord

Sonos kan de muziekmap niet toevoegen. Er is geen gedeelde map “Muziek” op computer “iMac”

  • 7 November 2023
  • 7 reacties
  • 145 Bekeken

Sonos kan de muziekmap niet toevoegen. Er is geen gedeelde map “Muziek” op computer “iMac”

Het heeft gewerkt tot 2 november 2023

Systeem: Mac mini 2023 Sonoma 14.1

 

Deze map wil ik toevoegen:

/Users/[mijnnaam]/Music/Music

Deze map staat op de interne locale schijf, waar ook het besturingssysteem opstaat.

 

Deze map Music is wel gedeeld:

Rechtermuis klikken op map Music - Toon Info

Bevoegdheden:

  • SonosDMS: Aangepast (ook geprobeerd met lezen en schrijven)
  • Admin: Lezen en schrijven
  • Ik: Lezen en schrijven
  • Everyone: alleen lezen (ook geprobeerd met kezen en schrijven)

Slotje ontgrendeld en doorgevoerd op ingeloten onderdelen

 

Mac instellingen

Mac-systeeminstellingen-Algemeen-Delen

Bestandsindeling is ingeschakeld dmv schuifje

Op I drukken, de gedeelde map is Music.

Gebruikers kunnen lezen en schrijven (beheerders, SonosDMS, Ik) Iedereen kan alleen lezen

Bij geavanceerde opties is uitgeschakeld: Sta alleen versleutelde SMB-verbinding toe (dit is alleen voor NAS)

 

Sonos gedeelde gebruikers

[Computernaam]/Gebruikers/Gedeeld/Sonos

Hier staan de bestanden shareInfo en Shares.plist

 

Wie heeft er een oplossing?

icon

Beste antwoord door Sara D 16 November 2023, 16:40

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Toevoeging:

Ook geprobeerd door Firewall uit te zetten. Bij Sonos.app staat : Sta inkomende verbindingen toe.

En natuurlijk ook reboot van de mac.

 

 

Reputatie 7

Hier staat wat Sonos zegt dat je moet doen: Je muziekbibliotheek aan Sonos toevoegen | Sonos

Wanneer krijg je die melding “Er is geen gedeelde map “Muziek” op computer “iMac”?

Hier staat wat Sonos zegt dat je moet doen: Je muziekbibliotheek aan Sonos toevoegen | Sonos

Wanneer krijg je die melding “Er is geen gedeelde map “Muziek” op computer “iMac”?

Bedankt voor je reactie, maar dit artikel is geen oplossing voor mijn probleem. Dit is zoals het zou moeten werken, maar dit werkt dus niet. Sonos kan de muziekmap niet toevoegen. Er is geen gedeelde map “Muziek” op computer “iMac”

Reputatie 7

Vandaar mijn vraag: wanneer krijg je die melding.

 

Misschien anders morgen eens bellen met Sonos?

Ik ga afscheid nemen van Sonos, veel te veel gedoe. ik wil gewoon genieten van muziek.

Reputatie 7

Op basis van je post-geschiedenis zie ik niet veel "gedoe”, maar dit is natuurlijk je eigen keuze.

Badge +1

Hallo @HarrieB 

Als het antwoord van @106rallye niet helpt, zou ik je aanraden om contact op te nemen met onze technische support. Zij beschikken over speciale tools waarmee ze jou persoonlijk advies kunnen geven, en ze kunnen zelfs op afstand verbinding maken met jouw computer om je direct te assisteren.